Wat is er nieuw

Ancistrus heeft baby's!

Suzanne93

Well-known member
Lid geworden
30 juli 2014
Berichten
67
Hoi allemaal 🙂

Ik was er vanmiddag achter gekomen dat mijn Ancistrus (weet eigenlijk niet precies welke soort) baby's heeft! Het mannetje bewaakt vurig de halve kokosnoot in het aquarium. Ik zie zijn snuit met gewei uit de ingang van de kokosnoot steken 😀 Soms komt hij er helemaal uit! Geweldig gedrag om te zien, natuurlijk.

MAAR het interesante is dat ik denk dat ��n van de jongen een albino is. Ik heb vijf jongen uit het aquarium weten te vissen en in een ander aquarium gedaan, omdat ik bang ben dat ze in het filter raken of eventueel gedood worden door andere vissen. Vier van de jongen waren donker van kleur, net als de ouders, maar ��n was wit/doorzichtig. Ik heb nooit een albino algeneter gehad. Zou het kunnen dat ��n van de voorouders albino was?

Nog een vraag: Ik heb ze nu allevijf in mijn rekord 60 gedaan waar garnalen, rasbora galaxys en 2 andere jonge ancistrussen zitten, alleen deze zijn al wel wat ouder. Ik schat dat ze nu een centimeter of 6 zijn. Kan het kwaad om de jongen daarbij te zetten? Ik heb ze nog niets zien doen, maar wie weet?

Hier wat foto's 😀

DSC007471.jpg



Vader die het nest beschermd


DSC007611.jpg



De jongvolwassen vis en de pasgeboren (hoe oud zou deze nu eigenlijk zijn?


DSC007541.jpg



Albino?
 
Leuk die jongen! 🙂 Het kan inderdaad zo zijn dat een van de voorouders een albino is. Ik heb ook een koppeltje welke gewoon de wild kleur hebben maar toch krijgen ze aardig wat albino jongen. Ik schat dat dat jong ongeveer 5/10 dagen uit het ei is. Die volwassen Ancistrussen zullen de jongen niks doen hoor.
 
Bedankt! Dat is mooi. Ik hoop dat ze het allemaal overleven 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan