Ancistrus hoe voeren?


Goud

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2011
Berichten
825
Leeftijd
45
Ik heb sinds kort een Ancistrus. Hoe vaak per week komkommer aanbieden of moet dat iedere dag beschikbaar zijn groente? Heb er gisteren een schijfje komkommer in gedaan. Vanmorgen zag ik mijn slakken erop. Geen idee of hij ervan heeft gegeten.

Ik heb ook tabletten met spirulina aangeschaft. Alleen hij is overdag actief. Geef dan een tablet en dan eten de rest van de vissen deze op. Hij krijgt dan geen kans om te eten. Ook wel eens in het donker gegeven maar zelfde verhaal rest gaat er op af.

Verder liggen er uiteraard stukken hout in de bak. Zie hem ook de ruiten en filter goed poetsen.

Hoe hou ik in de gaten of hij genoeg voeding krijgt? Voer nu 2x per dag in plaats van de 1x wat ik altijd deed en ga daarom ook maar 1x per week water verversen in plaats van 1x per 2 weken :)
 
Het is erg lastig om om te zien of ze genoeg eten krijgen, maar als ze een beetje bol zijn dan zit het vaak wel goed ;) Misschien moet de vis ook nog een beetje wennen en komt hij straks wel meer naar voren om te eten. Komkommer hoef je niet elke dag beschikbaar te hebben, ik voer het soms heel af en toe als afwisseling.
 
Het is erg lastig om om te zien of ze genoeg eten krijgen, maar als ze een beetje bol zijn dan zit het vaak wel goed ;) Misschien moet de vis ook nog een beetje wennen en komt hij straks wel meer naar voren om te eten. Komkommer hoef je niet elke dag beschikbaar te hebben, ik voer het soms heel af en toe als afwisseling.
Het is volgens mij een jong dier nog vrij klein dus lastig om te zien hoe dik die zou moeten zijn. Hou hem in de gaten in ieder geval.
1 x per week komkommer zou dus voldoende moeten zijn naast de tablet iedere dag (en het voer van de andere vissen wat hij zou kunnen meepikken)
 
Komkommer.. ja mijn ancistrus is groot geworden op algentabletten en restvoer.

Maar ik weet inmiddels hoe lekker ze het vinden dusja.

Zou zeggen eens per week.

Zou wel gewoon terug gaan naar 1x per dag voeren. Tijdens het voeren van de overige vissen ook meteen het tablet erin gooien.
Telkens op dezelfde plek, op ten duur heeft die door dat die daar meteen heen moet.

Nu weet ik niet wat de overige vissen zijn, maar een beetje ancistrus gaat op zn voer zitten zodat andere vissen er niet bij kunnen en af en toe zal die de andere vissen even wegjagen.
 
Bij mij gaat er een hele per dag door.
Eet ik Broccoli, gaat de steel ook in de pan.
Alle kook groente kan je geven.

Zitten ook andere vissen bij. die geef ik diepvries artimea en rode mug.
Krijg morgen ook diepvries gekookte mossel binnen.
Zijn ze ook gek op.
Doe alle drie in en kom, dan ontdooien , en hup, in de bak.
Zie je stofwolken.
 

Bertus, wat een prachtige dieren! Je zou echt eens meer foto's moeten plaatsen.
Heb je een fotoboek hier??

Sorry voor de inbreuk in dit topic!
 
Stronk van de broccoli.
Alle stronken kook ik mee.
 
upload_2017-3-29_21-39-47.png
Nog een foto uit het oude forum.
 
Heb een bakje vol. Ook een hoop weggegeven. voor kogelvissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Heb een bakje vol. Ook een hoop weggegeven. voor kogelvissen.
Blijven mooi die rode rakkers.
 
En blijven komen. Komkommer bij de vissen, met een uurtje zittten ze erop.
Vis ik ze er gelijk weer uit.
 

Terug
Bovenaan