Wat is er nieuw

ancistrus in uitzwembak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dschaap
  • Startdatum Startdatum
D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

In mijn Betta uitgroeier heb ik twee acistrussen zitten, ik vang ze op voor een vriend.
Ze zijn nu 6 cm groot, maar gaan binnenkort weer terug.
Nu vroeg ik me wel af, kunnen ancistrussen jagen?
Ik denk er zelf aan om l144 bij te zetten en vroeg we dus af of dat kon.

Het is een 80x30x35 bak.
Er zitten grote stukken hout in.

Graag hoor ik jullie meningen hier over,
Daniel
 
Nee die jagen niet.
Als je er L144 bijzet (overigens schijnt dit een verkeerde benaming (andere stam) te zijn van onze gele ancistrussen met blauwe ogen!!!) zullen ze wel gaan kruisen (mits je man en vrouw hebt natuurlijk).
 
Echt jagen doen ze niet echter kunnen ze het wel aan de stok krijgen met andere Ancistrussen of meervallen. Ik heb een Ancistrus welke volgens mij een van mijn Lnummers heeft gedood, ik zag hem een keer in een gevecht met een Lnummer en een week later lag de Lnummer dood met erg rare verwondingen.
 
Ludger zei:
Echt jagen doen ze niet echter kunnen ze het wel aan de stok krijgen met andere Ancistrussen of meervallen. Ik heb een Ancistrus welke volgens mij een van mijn Lnummers heeft gedood, ik zag hem een keer in een gevecht met een Lnummer en een week later lag de Lnummer dood met erg rare verwondingen.

Ik dacht zelf dat de TS het jagen op / vangen van andere vis (in dit geval Bettas) bedoelde.
 
Idd de jonge vissen staan voorop.
Maar ik wilde dus gaan voor 3 l144 super red, maar net blijkt dus dat ik de ancistrussen mag houden...
Wat moet ik doen?
 
niks 😀

ze doen verder niks 😀
 
niks 😀

ze doen verder niks 😀
 
Is het geslacht al te zien. Als je man/vrouw hebt, heb je er binnenkort 1000. Als het twee mannen zijn gaan ze vechten.
Als het twee vrouwen zijn kan het wat mij betreft (alhoewel anderen 80 cm te klein vinden)
Super Red is volgens mij overigens geen L144 !! Zoals gezegd is de echte L144 nauwelijks te vinden en hebben we hier te maken met een andere gele stam met blauwe ogen.
 
Dus, het is de zelfde soort?
Ik denk dat ik voor nu toch 3 of 4 super reds ga halen.

Ze zijn nog jong, dus jongbroed zal ik niet snel hebben.
Wanneer mn ancistrussen gaan paren zal ik ze na de 1e keer scheiden.
De zogenaamde l144 super red is dus het zelfde en zou ook jongen moeten kunnen krijgen met de normale ancistrus?
 
Ik denk dat je schrikt hoe snel ze jongen hebben.
Maar als je deze twee Ancistrussen houdt, moet je er in een 80 cm niet nog meer bij gaan doen hoor !!!
Ze "kruisen" inderdaad. Het zijn allemaal kweek- of doorfokvormen die onder Ancistrus "cf" Cirrhosus worden geschaard, wat eigenlijk een vergaarbak is van allerlei Ancistruskruisingen.

1 Niet meer Ancistrussen in een 80 cm bak.
2 Ik zou ze zo en zo uit elkaar houden. Nageslacht zal 99,9% zeker wildkleur zijn volgens mijn info. Die raak je veel
slechter kwijt dan echte Super Reds.

Jeroen, Ludger en andere experts, corrigeer me a.j.b. als ik het niet (helemaal) juist heb.

Groet,
Aad
 
De super reds komen er niet heLemaal bij, maar die er nu in zitten gaan er uit.
Ik zal dan proberen een kweek te voorkomen, maar dan moet ik eerst een mooie plek voor ze vinden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan