Wat is er nieuw

Ancistrus klaar voor eitjes of iets anders?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiebelkonijn
  • Startdatum Startdatum
W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb een aparte bak ingericht voor mijn leuke koppeltje rode Ancistrussen. Begin dit jaar had ik drie keer achter elkaar een nest van ze. Nu echter al maanden stil. Ik begreep van een hobbykweker dat dit helemaal niet zo slecht is, omdat het goed is voor ze om een pauze in te lassen van een paar maanden. Nou ja,prima natuurlijk!
Maar nu vind ik het toch wel weer leuk een nestje 😉. Het mannetje zit altijd in 1 bepaald leghol, ze hebben de keuze uit meerdere. Ik heb veel tips van het internet gevolgd, zoals het regenseizoen nabootsen, water verversen met kouder water, waterniveau even naar beneden halen, graden paar dagen naar beneden halen, zeer afwisselend voeren etc. Maar helaas nog geen succes.

Nu vind ik de laatste week de vrouw wel dikkig, dikker als normaal. Zou dit kunnen betekenen dat zij klaar is om de eitjes te leggen? Waarom ik mijn vraag eigenlijk stel, is dat een ancistrus bij mij een keer is dood gegaan en toen had hij een hele dikke buik. Ik heb dat te laat gezien. Daarom wil ik dat nu voor zijn, mocht het dus iets anders zijn.

Foto's:
42101292-7BDF-4F67-BC3C-7382CD929F9A_zps8jwg01px.jpg

93B2E902-946F-45BB-9943-416D6EE5F41F_zpsl1hamuwl.jpg

Lekker mollig inderdaad. Als je voldoende groenvoer en dus vezels geeft zou ik me niet heel druk maken.

Ja ik geef courgette & komkommer dagelijks.
Ze kan natuurlijk ook lekker mollig zijn door het vele eten 😉

Laat de hele bak eens zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan