Wat is er nieuw

ancistrus kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tessa G
  • Startdatum Startdatum
T

Tessa G

Guest
Hoi!

Ik wil graag eenmalig jongen van mijn albino ancistrus(man en vrouw uiteraard). Nou zie ik hier overal dat men dat liever niet heeft haha..
Moet je nog iets speciaals doen? Ik las iets over vrouwtje in aquarium voor een week, dan mannetje erbij en als de eitjes afgezet zijn vrouwtje eruit halen? Of is dat onzin en gaat het eigenlijk vanzelf net als bij guppen?
Ik heb zo'n halve kokosnoot met een gat en een mooi stuk hout liggen.

Alvast bedankt!

Het gaat vanzelf als ze maar een plek hebben om de eitjes af te zetten. Mogelijk doen ze dit wel in een kokosnoot maar handiger is een speciale leghol.

Ah oke tnx!
Even gegoogled naar oude topics, die moet van klei zijn begrijp ik, zal eens kijken of ze die bij de lfs verkopen. En dan ong 5x12 cm zag ik in een ander topic? Ancistrus zijn denk ik 5-6cm(man) en 3-4 cm(vrouw)

weetniet of ze dan al kunnen paren

Tessa G zei:
Ah oke tnx!
Even gegoogled naar oude topics, die moet van klei zijn begrijp ik, zal eens kijken of ze die bij de lfs verkopen. En dan ong 5x12 cm zag ik in een ander topic? Ancistrus zijn denk ik 5-6cm(man) en 3-4 cm(vrouw)

Zo klein? Dan kunnen ze nog geen jongen krijgen, ook zou het nog kunnen dat de 'vrouw' een man is. Bij de grote is het nog niet te zien of de Ancistrus een man of een vrouw is, dit is pas te zien bij een centimeter of 6/8.

Tessa G zei:
Hoi!

Ik wil graag eenmalig jongen van mijn albino ancistrus(man en vrouw uiteraard). Nou zie ik hier overal dat men dat liever niet heeft haha..
Moet je nog iets speciaals doen? Ik las iets over vrouwtje in aquarium voor een week, dan mannetje erbij en als de eitjes afgezet zijn vrouwtje eruit halen? Of is dat onzin en gaat het eigenlijk vanzelf net als bij guppen?
Ik heb zo'n halve kokosnoot met een gat en een mooi stuk hout liggen.

Alvast bedankt!

Je zegt dat je het eenmalig wilt doen maar als ze eenmaal begonnen zijn hoe wil je ze dan op laten houden?

Zijn nu ook nog te klein om zelfs maar te zien of het man vrouw is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan