Wat is er nieuw

Ancistrus kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vissies
  • Startdatum Startdatum
V

Vissies

Guest
Goedendag allen,

Ik zit met een klein vraagstuk.

3,5 week geleden heb ik een kleine Ancistrus toegevoegd aan mijn vissenbestand. De volgende dag zag ik deze nog aan de voorruit en later aan de achterruit hangen maar sindsdien niet meer gespot.
Eerst dacht ik nog hij verstopt zich gewoon aangezien m'n aquarium vol planten, mos en hout staat maar na 3 weken geen glimp opgevangen te hebben maak ik mij toch wel zorgen.

ook geen dooie vis tegengekomen maar ja met een kolonie garnalen in de bak verdwijnt zoiets in no time.

Wat moet ik nu doen, afwachten totdat hij toch ergens tevoorschijn komt of toch maar gaan kijken voor een nieuwe?

Grote kans dat t beestje gezond en wel is, je ziet m vanzelf weer een keer.

Je hebt best kans dat hij nog ergens zit en opeens weer opduikt.

Ja kan ook bij twijfel ook tros vermist inschakelen. 😛 😀

Ik had er 1 tje gekregen en die lag de volgende dag dood, waarschijnlijk vermoord

Hoe groot was de ancistrus en heeft u een intern of extern filter?

Je kan ook in de avond eens opletten als de lampen uit zijn. Misschien komt hij dan pas te voorschijn.

Of je hangt een schijf komkommer in je bak, grote kans dat hij die opsabbelt 🙂 weet je meteen of hij nog leeft

Ik zal vanmiddag de komkommer wel even proberen.
Visje was 4 cm ongeveer en heb een intern filter maar daar kan ie niet in en heb intussen het filter al verschoont en water ververst maar hij schoot niet ergens tevoorschijn ofzo.
K ben bang dat ie inderdaad dood is. Gister met een zaklampje zitten zoeken maar niks.

Testje je water 's om verhoogd nitraat dan.

Ancistrus kunnen lekker ruikend voedsel niet weerstaan. Wat voer je de jouwe?

komkommer gevoerd maar nergens te bekennen. Die leeft niet meer..

Heb je hout of zo? Ze zitten daar wel eens vast in...

Mijn ervaring is dat ancistrus zeker in het begin heel schuw zijn en superhelden in het verstoppen en camoufleren. Hangt misschien ergens ondersteboven tegen het kienhout aangeplakt als je dat hebt of ergens op een donker plekje. De eerste weken zag ik mijn ancistrus ook niet vaak, nu 2 maanden later zit ie al wat meer tegen de raam aangeplakt. 😛

ik heb er anders genoeg in mijn bak, dus als je een nieuwe zoekt 😛

Kampioen in verstoppen. Probeer 's nachts eens met een lamp in de bak te schijnen. Ik ben mijn mannetje soms ook wel eens weken kwijt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan