Wat is er nieuw

ancistrus L144 albino?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua_nicole
  • Startdatum Startdatum
Je foto mist nog de IMG tekens.

Als je daar dan de link tussen plaatst, krijg je de foto te zien zonder er hoeven op te klikken.

ancistrus155.jpg

Daar was ik mee bezig. dacht k, tot er een ander opdook.

Naar mijn weten heeft de L144 de gouden kleur van een ancistrus, maar met blauwe ogen. Op jouw foto lijkt het dat hij(want het is een mannetje) rode ogen heeft. Het is dus de albino variant van ��n van de ancistrus soorten. Waarschijnlijk ancistrus cf cirrhosus. Hij ziet er wel een beetje roodachtig uit, maar dat kan ook door het licht komen. Als hij echt zo rood is is het een ancistrus red fire/fire red.

Heeft zwarte ogen, lijkt blauw, maar is het niet.

dankjewel voor de tip dat wist ik nog niet! ze hebben rode ogen. ik zal proberen of ik vanavond nog een betere foto kan maken.

slechte foto maar dit is het vrouwtje

vrouwtje_155.jpg

Bijlagen

• vrouwtje_155.jpg
    vrouwtje_155.jpg
    58.8 KB · Weergaven: 136
Op deze foto lijkt het vrouwtje zwarte foto te hebben. Dus heeft de vrouw zwarte ogen, en de man rode ogen? 😉 In dat geval is het vrouwtje dus een L144, en je man een albino variant van de ancistrus cf cirrhosus. Is geen probleem overigens hoor! Kan prima.

algen155.jpg

algen1555.jpg

volgens me moeder hebben ze beide rode ogen. ik vind het zelf moeilijk te zien.

bedankt voor alle reacties!

Bijlagen

• algen155.jpg
    algen155.jpg
    85.1 KB · Weergaven: 96
  • algen1555.jpg
    algen1555.jpg
    40.7 KB · Weergaven: 189
Als dit het enigste vrouwtje is hebben ze naar mijn ogen ook allebei rode ogen. Je hebt dus een albino variant te pakken, niet minder mooi. Een L144 is echter anders. Nu nog hopen op een nestje. 😉

ze hebben net een nestje daarom was me vraag ook wat het was haha. op de foto waar ze ondersteboven aan het blok hangt zie je er een kleintje onder

Volgens mij twee kleurslagen Ancistrus cf. cirrhosus: de man "Fire Red" en de vrouw "Gold".
Hele leuke vissen hoor, ik heb zelf een Fire Red en een wildkleur. Allebei mannetjes, in 150 cm kunnen ze elkaar prima ontlopen en ik wil er geen 250 .....

Ne, joh?? Leuk ,joh, bak vol grut.
Wordt echt een plaag .
Net witte muizen, blijven gaan.

C�dric Vleminckx zei:
Bertus zei:
Daar was ik mee bezig. dacht k, tot er een ander opdook.

Ja ,dat had ik gezien.

Het lukte niet zo goed.

Dus ik dacht ,ik zal het even doen. 😉

De volgende keer ,doe ik wat.

bedankt voor de reacties!

ja ik ze nog niet zo lang. dus was wel een verassing ik vind het nu nog wel leuk aangezien me bak vrij leeg is. ik heb ook nog wat vissen zwemmen die uit eitjes zijn gekomen dus is ook nog een verassing wat dat worden

Als je ineens een 40-50 jongen ziet, is toch wel even slikken.
Je raakt ze haast niet meer kwijt,he.

hahaha ja dat wel er zijn er ook een hoop een lekker hapje geweest

Het lijken mij beiden albino Ancistrussen. De fi

Paddy.K.1966 zei:
Volgens mij twee kleurslagen Ancistrus cf. cirrhosus: de man "Fire Red" en de vrouw "Gold".
Hele leuke vissen hoor, ik heb zelf een Fire Red en een wildkleur. Allebei mannetjes, in 150 cm kunnen ze elkaar prima ontlopen en ik wil er geen 250 .....

Het lijken mij beiden albino Ancistrussen. De 'Fire Red' variant is toch echt rood wat de vissen op de foto's niet zijn. Voorbeeld:

0PDusZcUFfMjEM9074cbdrKCZkhyq8Gl.jpeg

Waarom zou het �f albino �f fire red zijn?

Er zijn een aantal redenen waarom dat ongenuanceerd (kort door de bocht) zou kunnen zijn:
- Deze soorten kweken toch nogal makkelijk en er is toch bekend dat kruisingen binnen zeer gerelateerde soorten of varianten (hint: 'cf.') geregeld voorkomen. Dus waarom of-of? Onduidelijk.
- Bovendien: hebben albino's niet altijd rode ogen? Heeft daar iemand op gelet? Zo ja: waarom dan niet vermeld?
- En: is er van de cf. cirrhosus toevallig ook nog leucistische variant?

Zwart-wit lijkt het bepaald niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan