Wat is er nieuw

Ancistrus met gaten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter w3bcr4wl3r
  • Startdatum Startdatum
W

w3bcr4wl3r

Guest
Mijn ancistrus heeft gaten in zijn vinnen.

In de zijvinnen zie je duidelijk een groot gat. In de rugvin en staartvin heeft hij inkepingen, lijkt op een rafel.

Kan ik hier iets aan doen of moet ik me zorgen maken hierover?

Misschien zich beschadigd aan iets scherps, stuk scherp hout of iets op de bodem.
Of hij heeft gevochten, kan ook, ik zou het verder niet weten, maar is het iets scherps zou ik het wel afronden.
Is je bodem niet te scherp?

Dit is een Pterygoplichthys pardalis die een cm of 40 wordt. Dat gat is niet zo'n probleem dat hersteld wel.

Dat scherpe zou de rafels wel verklaren maar als de baarddraden van de cory's niet slijten op de bodem
zal de ancistrus zich hier zeker geen pijn doen. En het gat verklaart dit ook niet.

Hij vecht wel vaker met de andere maar dat is niet meer dan "boe" en dan sprint ie weg.

Zou het dus niet weten.

Ik denk dat je dacht een vrouwtjes Ancistrus cf. cirrhosus te hebben maar deze zien er zo uit.

p7INXRkORFIeNNb4n81DBT-JDp9k5Iwh.jpeg

Meh. je hebt gelijk. Mijn andere buldozer is de ancistrus 🙂 ( te zien op de laatste pagina in mijn album. )
Dit is toch gewoon een standaard pleco? En die word toch echt geen 40 cm?

heb em nu een half jaar. komt uit de bak van mijn vriendin. werd daar te groot. Hij is in een half jaar nauwelijks 5 cm gegroeid.

gevalletje " aangesmeerd " bij de lfs. Voor in een Lido 120.

Maar de gaten, dus neem aan ook de rafels zijn geen probleem.

webhond zei:
Meh. je hebt gelijk. Mijn andere buldozer is de ancistrus 🙂 ( te zien op de laatste pagina in mijn album. )
Dit is toch gewoon een standaard pleco? En die word toch echt geen 40 cm?

heb em nu een half jaar. komt uit de bak van mijn vriendin. werd daar te groot. Hij is in een half jaar nauwelijks 5 cm gegroeid.

gevalletje " aangesmeerd " bij de lfs. Voor in een Lido 120.

Maar de gaten, dus neem aan ook de rafels zijn geen probleem.

Er zijn meerdere soorten die men 'Pleco' noemen, het is zoals Botia ook al aangaf de Pterygoplichthys pardalis en deze kan wel 40cm worden. Meer info over de vis: http://www.planetcatfish.com/common/spe ... cies_id=88

Een Ancistrus wordt meestal maximaal ongeveer 16cm.

dat is mooi ***** dan.

Bedankt voor de link.

Nog even over tzelfde beestje.

Van de ene op de andere dag is zijn rugvin 1 grote rafel.

Ik kan me voorstellen dat dit weer goedkomt, zie het ook op zijn zij-vinnen. Dan een gat en
dan is het weer dicht.

Maar zat gisteren voor de raam en toen zag ik zijn mooie waaier en die was perfect.

Nu zie ik em weer en diezelfde waaier is 1 grote rafel en ziet niet meer uit.

Kan toch niet zo zijn dat dit van de ene op de andere dag van mooi naar verschrikkelijk gaat?

Ja hoor, kan heel goed. Aan iets in het aquarium of door ��n van de andere bewoners. Geneest ongeveer net zo snel als het gebeurt 😉 En inderdaad het is een P. pardalis.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan