Wat is er nieuw

Ancistrus nogwattes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zina
  • Startdatum Startdatum
Z

Zina

Guest
Hallo allemaal!

Vandaag hebben we twee nieuwe bewoners opgehaald. De winkel had echter geen idee wat voor types het precies waren. Kan iemand mij helpen deze twee te identificeren?

Alvast bedankt!!

Nummer 1:

199348zina_0_82_20150707_144001.jpg

914844zina_0_82_20150707_150629.jpg

Nummer 2:
242436zina_0_82_20150707_150342.jpg

938397_0_82_20150707_161642_1.jpg

2 prachtige vissen. Maar is het nou zo handig om zomaar twee vissen te kopen, waarvan jezelf en zelfs de winkel niet weet wat het zijn???

De Chaetostoma (Ben je zeker van Thomsoni Ludger) is een koelwatervis, die in tegenstelling tot de meeste info voornamelijk vleeseter is.

AadMec zei:
2 prachtige vissen. Maar is het nou zo handig om zomaar twee vissen te kopen, waarvan jezelf en zelfs de winkel niet weet wat het zijn???

De Chaetostoma (Ben je zeker van Thomsoni Ludger) is een koelwatervis, die in tegenstelling tot de meeste info voornamelijk vleeseter is.

Van vis 1 ben ik wel zeker, hier heb ik zelf ook 12 van zwemmen. De tweede ben ik niet 100% zeker, het is wel een Chaetostoma.

De winkel zei dat het zoiezo twee soorten Ancistrus waren, vandaar dat we de keuze hadden gemaakt ze toch mee te nemen. Mochten de vissen 'toch niet zijn wat ze lijken' mogen we ze altijd terug brengen. (zit hier om de hoek)

We hebben dit aquarium sinds afgelopen zaterdag staan, 550 liter met een bio filter van 160 liter die al langer draait. Het is nog niet volledig af maar draait wel al stabiel. Dingen als ander grind e.d. staat al op het 'to do' lijstje. Verder zijn de vissen wel al voorzien van kienhout, verstop plekken, broedvoorzieningen e.d. We (ik en mijn vriend) zijn geen pro's maar we doen ons best. We lezen ons goed in en proberen elke vis van zijn eigen omgeving te voorzien. Dit betekend dan ook dat we hoe dan ook fouten zullen maken al proberen wij deze wel te voorkomen.

Ludger zei:
AadMec zei:

Van vis 1 ben ik wel zeker, hier heb ik zelf ook 12 van zwemmen. De tweede ben ik niet 100% zeker, het is wel een Chaetostoma.

Eens, ikheb ze zelf ook beide gehad (goede bijvissen voor bij cichliden namelijk, ze kunnen tegen een stootje).

Mooie vissen zijn het wel 🙂

Olympus zei:
En aquarium dat na 4 dagen al stabiel draait???
Laat me niet lachen

Nou ja als de bioloog al een maand of wat draait (?) dan kom je toch wel een eind?

Overheen gelezen, en bericht aangepast.
Is wat, met zo'n klein * schermpje van m'n mobiel

Geen probleem 🙂 de bioloog draait al 1,5 maand! Dit hebben we eerst goed uitgezocht aangezien we niet meteen alle vissen dood wouden hebben. Wat ik al eerder zei, we zijn absoluut geen pro's en we zullen fouten maken! Maar we doen ons best!

Ben blij dat ze dan uiteindelijk goed terecht zijn gekomen (niet in een 60 cm bakje zeg maar).
Ik hoop dat je er ook Ancistrius cf Cirrhosus prijsjes voor betaalt hebt hahaha.
Allemaal wildvang.

Super dat je je inleest en erover nadenkt. Jammer dat de winkelbediende blijkbaar een oen is.
Daarentegen heb je per ongeluk twee superleuke vissen (leuker dan de "gewone" Ancistrus.
De Bulldog heeft een geweldig karakter !!! Zoals gezegd : vnl. dierlijk voer.

We hebben dus een ancistrius in de bak zitten die uit een 60cm bakje komt! Vrienden van ons hadden een klein bakje met vis gekocht waaronder dus deze joekel (hij is al 21 cm) Die hebben ons dan ook gevraagd of hij bij ons mocht blijven. Hij is nu weer helemaal happy en zwemt lekker door de bak heen!

We hebben 12 euro voor de vis betaald, maar helaas moet ik mededelen dat de Chaetostoma formosae is overleden 🙁 Eigenlijk al zo'n 3 uur nadat ik dit gepost had. Je hebt geen idee hoe teleurgesteld we waren! Er is duidelijk toch iets niet goed geweest want hij bleef al vanaf het begin stil op zijn plek liggen. Ik dacht in eerste instantie dat dit was omdat hij moest 'bijkomen'. Later vertelde mijn vriend dat hij in de bak bij de dierenwinkel al erg makkelijk te vangen was wat eigenlijk ook al niet klopte.

Achteraf zou het misschien aan de verzorging in de dierenwinkel hebben gelegen aangezien deze vis andere eisen had, kan dat kloppen?

Ik ben uiteraard terug gegaan naar de winkel en heb 'in ruil' een Ancistrius cf Cirrhosus met gewei aan de zijkant meegekregen. (Ik heb deze keer in de winkel staan googlen of het klopte wat er bij stond) Deze past tussen de rest en we willen voor deze nog op zoek naar een vrouw in de toekomst.

Ook is onze moeshi krab man niet meer alleen! Hij heeft nu een vrouw erbij. Ik moest zelf maar even kijken wat een vrouw was, maar ik schrok van eentje die achter het filter vandaan kwam en uit schrik trok ik mijn hand weg. Het resultaat hiervan was dat ik een klots water meenam en ik kwam dan ook kleddernat weer thuis haha! lol

Maargoed ik vind het nog steeds jammer! Ik had graag gezien hoe deze bulldog pleco zou uitgroeien, maar helaas 🙁 De andere doet het overigens prima!

Ancistrussen kunnen wel aardig groot worden maar 21cm halen ze volgens mij doorgaans niet. Zou het mogelijk zijn dat het een Pterygoplichthys is? Staat hij tussen dit lijstje (Vissen welke vaak worden verkocht als 'algeneter'): https://voervoorvis.nl/algeneters

Awww super jammer zeg. Ze zijn inderdaad razend rap (indien gezond), maar wel al op volwassen grootte volgens mij.

Denk idd niet dat de 21cm-vis een Ancistrus is.

@ Ludger: Excuus! Het is de Pterygoplichthys joselimaianus inderdaad! 🙂

@ AadMec: Ja echt super jammer!! Baal er nog steeds van!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan