Ancistrus verdwenen


C

C4P0221

Guest
Ik heb met de warmte heel erg veel problemen gehad met het aquariums (meerdere sterftes door de extreme temperathuren) dus wou ik gisteren alle verstopplekjes controleren op lijkjes om gevaarlijke stoffen in het water te vermeiden en mijn Ancitrus is nergens te zien.
Ik weet zeker dat hij er een dag of twee tevoren nog was, want dan had hij zich vastgezogen aan het raam.
Ik weet ook dat ze zich graag verstoppen, maar ik heb alles waar vissen inkunnen eruit gehaald om te controleren, maar hij is echt nergens te zien.
Graven ze zich ook onder in de bodem?
Ik heb ook de hele living afgezocht want had ergens gelezen dat vissen wel eens uit de aquarium durven te springen en de deksels hebben open gestaan voor afkoeling, maar er was nergens een vis, of de restanten ervan te vinden.
Wij hebben ook geen katten dus dat is ook geen mogelijke verklaring. Ik vind het echt erg dat ik hem niet terugvind want 't is een van mijn lievelingsvissen om naar te kijken.
 
Die zit vast ergens verstopt, onder een een stuk hout bijv.
Ik heb ook meervallen die ik maanden niet zie, en dan komen ze weer tevoorschijn.
 
Ben ook al eens een zwaarddrager op mysterieuze wijze kwijtgeraakt.
Wel, zij had haar dus op een zeer goede manier weten te verstoppen achter de Juwel binnenfilter.
Dat was dus een opening waarvan je zou denken dat er nooit een vis achter zou kunnen, maar daar zat ze dus achter.
Gelukkig kon ze er zelf nog terug achteruit, en kwam ze af en toe een kijkje nemen. En dan was ze weer voor enkele dagen niet meer te zien..

Wat is de rest van je visbestand? Want op 2 dagen tijd zou het ook zo maar eens kunnen dat de rest van je vissen het dode lijkje al weten hebben te verteren...
 
Zijn meesters in verstoppen, dus nog even goed kijken.

Heb je een intern filter? dan ook die even goed nakijken.

Wat voor vissen zitten er verder nog in de bak? een dode ancistrus is namelijk niet zo 1-2-3 weggegeven.
 
Zijn meesters in verstoppen, dus nog even goed kijken.

Heb je een intern filter? dan ook die even goed nakijken.

Wat voor vissen zitten er verder nog in de bak? een dode ancistrus is namelijk niet zo 1-2-3 weggegeven.
Ik heb de filter ook volledig leeggemaakt (niet uitgespoeld, alle sponsen enzo er gewoon uitgehaald om na te kijken)
Mijn visbestand is enorm geslonken, dit word in september opgelost, ik weet dat er nu vissen inzitten die niet solitair zijn, maar door de hitte zijn er veel van de kleinere vissen gestorven)
Een Spat
Een Black Molly
Een corydoras
en twee palingskes (die zitten bijna altijd in de steentjes, maar ik heb ze vorige avond nog zien rondzwemmen in de bak, dus die zijn er zeker nog)
 
Ben ook al eens een zwaarddrager op mysterieuze wijze kwijtgeraakt.
Wel, zij had haar dus op een zeer goede manier weten te verstoppen achter de Juwel binnenfilter.
Dat was dus een opening waarvan je zou denken dat er nooit een vis achter zou kunnen, maar daar zat ze dus achter.
Gelukkig kon ze er zelf nog terug achteruit, en kwam ze af en toe een kijkje nemen. En dan was ze weer voor enkele dagen niet meer te zien..

Wat is de rest van je visbestand? Want op 2 dagen tijd zou het ook zo maar eens kunnen dat de rest van je vissen het dode lijkje al weten hebben te verteren...

Mijn visbestand is enorm geslonken, dit word in september opgelost, ik weet dat er nu vissen inzitten die niet solitair zijn, maar door de hitte zijn er veel van de kleinere vissen gestorven)
Een Spat
Een Black Molly
Een corydoras
en twee palingskes (die zitten bijna altijd in de steentjes, maar ik heb ze vorige avond nog zien rondzwemmen in de bak, dus die zijn er zeker nog)

En ik heb ook net nog eens achter de filter gekeken want voor de drama met de warmte gingen de kleinere vissen daar ook altijd achter, ik heb als oplossing een hele hoop zuignappen op de filter gezet aan de zijkant en daar zit niets tussen.
Ik zou het zo'n zonde vinden als mijn Ancistrus dood is :(
 
En ik heb ook net nog eens achter de filter gekeken want voor de drama met de warmte gingen de kleinere vissen daar ook altijd achter, ik heb als oplossing een hele hoop zuignappen op de filter gezet aan de zijkant en daar zit niets tussen.
Ik zou het zo'n zonde vinden als mijn Ancistrus dood is :(
Als hij nog leeft, zal hij wel tevoorschijn komen. Je kan momenteel niets veel meer doen.
 
Ik heb ook de hele living afgezocht want had ergens gelezen dat vissen wel eens uit de aquarium durven te springen en de deksels hebben open gestaan voor afkoeling, maar er was nergens een vis, of de restanten ervan te vinden.
En kan deze eventueel in de aquariumkast gevallen zijn?
Bij mijn Juwel Rio is de aquarium kast aan de achterkant open, en kan die er met manier van spreken zo invallen.
Weet niet als dat bij jou ook de mogelijkheid is.
 
Dat is natuurlijk een immense bak. Heel wat plaatsen waar je vis naartoe zou kunnen zijn.
Kan zowat overal zitten.
Heb je wel een voordeel natuurlijk. Als hij dood zou zijn, merk je dat niet/nauwelijks aan de waterwaarden aangezien het een grote massa is.
 
Wat voer je hem?
komkommer?
 
Wat voer je hem?
Bodempelletjes, en af en toe komkommer, courgette of broccoli. Ik was aant het denken om morgen naar de winkel terug een van die drie te gaan halen om hem te proberen lokken, daar komt hij toch meestal vrij snel op af :)
 
Bodempelletjes, en af en toe komkommer, courgette of broccoli. Ik was aant het denken om morgen naar de winkel terug een van die drie te gaan halen om hem te proberen lokken, daar komt hij toch meestal vrij snel op af :)
U
Dan zou ik de komkommer laten voor wat het is. Komkommer bevat eigenlijk alleen water en geen voedingstoffen. Algentabletten of courgette is veel beter geschikt. Anders heeft de algeneter alleen maar water met een smaakje om op te eten (;
 
Wat maakt het nou uit? Als hij hem daar mee ka lokken.
Lust hij het net , maak er salade van, of geef het aan de hond.
Stop nou met die flauwekul.


Trouwens, jij was er ook niet vies van, he. vroeger.
 
Tja dat komt omdat mensen op een forum er nou eenmaal verschillende meningen op na houden. Daarmee is de mening van een andere nog geen flauwekul :sorry:
 
Nou dat is het wel.

Als jij maanden appels eet. en je stop er mee. Komt de volgende die appels wilt eten.
Zeg jij, niet doen ,hoor, niks aan.

HIJ .. Kikkervis gaf dat ook aan zijn vissen . die er smakelijk van aten.\
 
Nou dat is het wel.

Als jij maanden appels eet. en je stop er mee. Komt de volgende die appels wilt eten.
Zeg jij, niet doen ,hoor, niks aan.

HIJ .. Kikkervis gaf dat ook aan zijn vissen . die er smakelijk van aten.\
Maar misschien kan het zijn dat mensen door schade en schande wijs worden en ervaring opdoen (kan zijn he, zeg niet dat iedereen dat doet) en daardoor zijn mening herzien, door ondervinding word men wijs zeggen ze;)
 
Zat al op je te wachten. Denk , waar blijft ze nou. mien die geen komkommer kan zien.

Ja. inderdaad, Door ondervinding wordt men wijs.

Of eigenwijs, he. !!!!!

Heb er weer 8 bij besteld, hoor.
 
HIJ .. Kikkervis gaf dat ook aan zijn vissen . die er smakelijk van aten.\
Alleen courgettes, Bertus. Sterker nog, alleen courgettes uit eigen kweek zelfs (;
"Ons ben zunig" Ik blief ain echte schiere Grunniger tuurlijk... Moi!
 
moet op mijn schreden terug keren. het was iemand anders, zie de foto, s niet terug,
enne, kikkertje, ik heb ook gourgettes, 0,49 ct. komkommers 0,69 ct.
Ze willen toch liever de kom kommer,
 
In de zomer kost groente idd bijna niks. En blijkbaar profiteert iedereen, zowel bóven als onder water, daarvan! (;
 
Ze krijgen het niet aangesleept.
3 voor 1 euro bij lidl. komkommers.
 

Terug
Bovenaan