Wat is er nieuw

Ancistrus vrouw lijkt dik eitjes?

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
De ancistrus vrouw in mijn aquarium lijkt dikker te worden zou het kunnen dat er eitjes in zitten?
Ook is ze telkens met haar vinnen aan het wapperen of iets dergelijks.
20250215_165646.jpg

Moeilijk te zeggen...of gewoon lekker veel gegeten dat kan ook natuurlijk.

In mijn vorige bericht vertelde ik nog dat alles zo goed ging met het aquarium. Maar zojuist zag ik mijn ancistrus vrouw en ze is nog dikker geworden en heefr nu ook openstaande schubben.
Dit lijkt met heel erg op buikwaterzucht ( ik ben al heel lang bekend en actief met koikarpers en heb dit eerder meegemaakt bij 1 van mijn koi's)
Graag zou ik horen wat jullie ervan denken?
Aangezien ik uit ervaring weet dat buikwaterzucht moeilijk te genezen is en ik er niet mee wil gaan tobben omdat we over een week op vakantie gaan zit ik erover na te denken om de vis te laten inslapen.
Misschien wel een snel besluit maar mijn ervaring met buikwaterzucht is wel dat dit vaak de beste keuze is.
Wat ik niet weet is dit besmettelijk?
Ook heb ik geen moeite hoeven te doen om da ancistrus te vangen dus ik denk dat deze al wat verzwakt is.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb spullen is huis om de vis te laten inslapen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ziet er niet zo gezond uit ja, zeker op de laatste foto....en ook dat ze zich makkelijk liet vangen is ook niet een goed teken.
Eet ze nog wel ?

Kwa eten weet ik het eigenlijk niet. De bodembewoners krijgen altijd eten in het donker als ik zelf naar bed ga.

Sja, als een vis niet meer eet en zo erbij ligt weet ik niet of tie het gaat redden...
Zou ook niet weten of daar een medicijn voor is.

Ik heb de vis inmiddels laten inslapen. Een flinke dosis versovingsmiddel erbij en na 1 min zat er al geen leven meer in. Ik laat haar er nog ff een half uurtje in liggen voor de zekerheid en dan de kliko in.
Helaas heb ik niet heel lang kunnen genieten van mijn ancistrus koppel.
Nu dus op zoek naar een nieuw geschikt volwassenen vrouwtje voor meneer.

Niet leuk ja, vrouwtjes zijn wel over het algemeen makkelijk te vinden dan mannetjes in de LFS vindt ik.
Hopelijk dan meer succes. 😉

Heb contact gehad met mijn vaste lfs en die heeft een volwassen vrouwtje zitten. Deze ga ik morgenochtend ophalen😁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan