ancisturs met jongen


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
hallo ik heb een ancistrus met jongen. deze jongen zitten in een bak met maanvissen en zwaarddragers. is er een kans van overleving of moet ik iets doen om het hele nest uit te krijgen. bv alle kleine ancistrus vangen en in een bakje zetten van 60 bij 40 bij 40 daar zitten ook mijn baby guppen en baby zwaardragers in
 
Bij mij werden alle jongen van andere vissen altijd opgegeten door de maanvissen, soms overleefde er enkelen.

Wil je ze allemaal overhouden zou ik ze overplaatsen, weer wel voorzichtig want jonge ancistrus onder 2,5 cm zijn erg gevoelig.
 
denkje dat de kleintjes het overleven als ik ze met hol en alles en vader omzet naar een andere bak? en hoe kan ik dat het beste doen het hol op pakken en meteen een groot visnetje er onder in duwen ?
 
ik heb het zelf wel eens gedaan, toen heb ik een bak gepakt, aquarium water erin en dan voorzichtig het hol erin gelegd.
Vervolgens de bak in de nieuwe bak laten drijven (op temp laten komen), en vervolgens heel langzaam laten overwennen op op aquariumwater.
gewoon bekertje voor bekertje vervangen met het water uit het uitgroei aquarium.

als je dus voorzichtig overwent zou het redelijk goed moeten gaan zonder te veel uitval.
 
De jongen zijn nu misschien net 1 cm groot en ik heb een vermoeden dat nog niet alle eitjes uit zijn want ik zie telkens maar een kleintje in het hol
 
Als die al 1 cm is dan is die al even geleden uitgekomen en dan kan het toch niet zo zijn dat de rest nog moet uitkomen? Misschien is het donker in het hol en zie je ze niet of moeilijk.
 
oke dan zou ik de gok moeten nemen om ze voorzichtig naar een andere bak te brengen de kleintjes blijven wel nog echt in het hol samen met papa
 
Of wachten tot ze gaan uitzwemmen en dan alleen de kleintjes vangen?? De hele mik eruit halen zal ook weer stress voor de vader geven natuurlijk. Altijd lastig om te besluiten wat het beste is;)
 

Terug
Bovenaan