Wat is er nieuw

Andere filterpomp voor mijn aquarium

Peter1980

New member
Lid geworden
25 januari 2025
Leeftijd
44
Goedemiddag iedereen, we hebben een koudwater aquarium van ongeveer 50 liter met een intern filter Superfish aquaflow 100. Uit ervaring van vroeger zijn interne filters niet echt de oplossing en dat denk ik nog steeds wel. Het filter slipt snel dicht en produceert wat weinig stroming. Voor te beginnen heb ik overigens dit filter toen gekozen. Nu zoek ik of een hele goede interne filter of toch een externe. Ik denk dat een interne nooit zo fijn kan werken dan een externe of heb ik het mis? Vroeger had ik een Eheim (lijkt op de eXperience) en deze beviel erg goed. Zou een Eheim Ecco pro 130 of een eXperience 150 goed kunnen werken of zijn deze eigenlijk te "zwaar" voor ons aquarium.

Je kan ook kijken naar een Eheim 150 potfilter. Of naar de 250 versie.

Ik las je voorstel post en klopt het dat je Goudvissen of Sluiers hebt? Beide horen en kunnen niet in een 50 liter bak en hebben ook best een flinke filtering nodig.

Hoe kan een Superfish aquaflow 100 snel dichtslibben in een 50 liter aquarium? Ik gebruik ze vaak en heb nooit last van dichtslibben in (veel) grotere bakken met redelijk veel vis.

Hoe kan een Superfish aquaflow 100 snel dichtslibben in een 50 liter aquarium? Ik gebruik ze vaak en heb nooit last van dichtslibben in (veel) grotere bakken met redelijk veel vis.
Dat kan want ik heb een nano van 30 liter met 80 garnaaltjes en om de week moet ik hem uitspoelen maar het hangt ook af van welke spons je erin gebruikt.

Ik las je voorstel post en klopt het dat je Goudvissen of Sluiers hebt? Beide horen en kunnen niet in een 50 liter bak en hebben ook best een flinke filtering nodig.
Die info heb ik destijds helaas gemist. Ik weet nog dat vroeger veel goudvissen in een kom(metje) zaten, vandaar ik dacht dat twee goudvissen prima in een aquarium konden. 🫣

Dat snap ik Peter maar ja sommige dingen zijn veranderd en vaak geeft de lfs ook niet de juiste info.

Laatst bewerkt:
Dan snap ik het snelle dichtslibben ook. Ik zou eerst kijken voor een grotere bak en dan opzoek naar een passende pomp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan