Andere soorten er ook bijnemen


C

Cidaan

Guest
Ik zit er aan te denken om ook andere cichliden erbij te nemen. Voorlopig nog niet, misschien volgend jaar.
 
Dank jullie wel.....Ik heb in ieder geval de tijd om er over na te denken.
Richard, haha. Het loopt nu tegen theetijd aan....mag dat ook? Misschien dat ook een theetijd visje er mag komen.
Daar is niet op gerekend, niet iedereen drinkt alleen maar koffie. :D
 
Bertus heeft hele mooie cichliden welke zo fokken dat hij er geregeld een aan de reiger voert. Welke het zijn weet ik niet maar ik vind ze erg mooi.
 
Rusty`s heb ik ook gehad, zijn heel mooi. Maar nu ga ik aan andere soorten denken.
Botia - Die Bertus heeft zijn Iodotropheus sprengerae. Van die Familie zijn er twee soorten, de andere heet Iodotropheus stuartgranti.
 
de sprengerae is de rusty.

welke cichlides heb je nu ? (jajajaja te lui om je topic op te zoeken ....ik weet t) hahaha
 
Hi Niels,

Alleen nog de L. caeruleus. Hahaha Niels, mijn fotoalbum is bijna niet meer door te komen.
 
Cidaan zei:
Rusty`s heb ik ook gehad, zijn heel mooi. Maar nu ga ik aan andere soorten denken.
Botia - Die Bertus heeft zijn Iodotropheus sprengerae. Van die Familie zijn er twee soorten, de andere heet Iodotropheus stuartgranti.
Bedankt voor je informatie. Ik weet niets van Cichliden maar ik wil me daar iets meer in verdiepen.

Het geslachtsverschil bij de Iodotropheus sprengerae.

Man?
dqJ-BM-YxgetZ6tgGfqd1BFzWFrmjqNQ.jpeg


Vrouw?
dqJ-BM-YxgetZ6tgGfqd1BFzWFrmjqNQ.jpeg
 
Ach, ik zou het niet meer met zekerheid durven zeggen. Vroeger zeiden ze bvb die met eiervlekken zijn mannetjes en dan kom je een vrouwtje tegen die er toch ook ��ntje heeft. Die hierboven een eivlekje, maar ook een afgerond rugvin!!!
Wat ik deed met kweken....ik kocht een stelletje bij de ��n en een stelletje bij de ander. Bekeek ze goed zodat ik ze uit elkaar kon houden en hoopte dat ik een stel kreeg die niet verwant waren. En kreeg ik jongen...ja, dan had ik een mannetje en een vrouwtje.
Als ik voor de bak ging staan en eentje keek me verliefd aan, wist ik bijna zeker dat het een vrouwtje was. Ging ik ze kopen...stond er altijd van te kijken zoals sommigen aan de onderkant zien kunnen wat het was, zo klein als ze waren. Heb ik ook geprobeerd en kreeg pijn in mijn ogen van het getureluur. Tot tranen toe.
De grootste L. caeruleus die ik had ( waarvan ik aannam dat het een man was ) zat op een dag ineens met eieren in haar bek. Zij lachen, de schavuit.
 
Hi Jon, hahaha vandaar mn vraag en dan zijn ze bij jou ook nog zo bijdehand dat ze kunnen praten.

je kunt daar de meeste wel bijzetten als Mbuna of Utaka alhoewel ik wel voor kleur en streeppatroon variatie zou opletten.
Deze rustige gele rakkers zullen door de saulosi mannetjes wel aangezien worden voor saulosi vrouwtje.

@Botia
mannetje heeft paarse lijf met roest bruine randen (zoals de foto) vrouwtje heeft dat veel minder tot niet (alleen maar roest bruin) vandaar de naam Rusty Cichlids.
Mannetje heeft net als andere cichlids een wat stompere kop of schedel verdikking, beetje maar hoor maar naast elkaar zie je t wel. ja en eivlekken en gedrag enzo.
 
Hi Niels. Haha, die ik erbij haal moeten ook dezelfde taal blubblubberen, anders ontstaan misverstanden.
Die er net naast staan, Aulonocara`s ook mooi. Maar niet de vrouwtjes en dat is heeeel jammer.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een kruising tegenkom. Misschien op voorhand ook een reiger opzoeken.
 
Regenbogen vind ik ook wel mooi, maar ja. Dat zijn geen cichliden.
 
Misschien doe ik er Victoria cichliden erbij?
 
Hoi Cidaan, ik weet niet hoe je verdere bestand is, maar misschien is dit iets.

pseudocrenilabrus_multicolor_~vic.jpg


De kleine Muilbroeder, en deze mooie gele komen uit (de buurt van) het Victoria meer.
Heb ze vroeger generaties lang gehad; makkelijk te verzorgen, makkelijk te kweken, wel een beetje temperamentvol(veel dreigen, maar niet te agressief)..
 
Ja, die is ook mooi. Die kende ik vroeger als Egyptische muilbroeder. Tig jaren geleden ook gehad.

Ik ga er even verder op in. Dit visje was mijn eerste kennismaking met muilbroeden. Dus nog voordat ik Malawi ( Nyassa ) cichliden ging houden. Was ook de reden dat ik hem kocht, vond het zo bijzonder.
 
Betta`s vind ik ook wel heel mooi.
 
Heh? Wil je betta's bij cichliden gaan zetten?
 
Hahaha, jazeker. Twee bakken naast elkaar. In de ene bak cichliden en in de andere een Betta. ( of meerdere )
Dus cichliden bij Betta`s of Betta`s bij cichliden.
 
Regenbogen vind ik ook wel te pruimen.
 
Ik denk dat ik dit plan nog een ietsje langer uitstel. Dwergcichliden hebben eigenlijk ook wel wat.
 
Haha, Ludger. Zo is het maar net.
Waar ik de laatste paar dagen over lees zijn ook mooi. Mikrogeophagus altispinosa. Of zijn die net zo zwak als antenne baarsjes?
 

Terug
Bovenaan