Wat is er nieuw

Anetome helena slak vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Ik zit er over te denken om misschien binnenkort enkele Anetome helena slakken aan te schaffen.

Waar ik alleen tegenop zie is de zichtbare eitjes die ze leggen.
Daar ga ik me denk ik aan storen als ik ze zie op het hout en de planten.

Zijn de eitjes gemakkelijk te verwijderen?

Ik heb aardig wat Torenslakjes en ondertussen ook al enkele baby's gespot.
Deze slakjes wil ik graag behouden,...
Hoe groot is de kans dat de Anetome helena ook Torenslakken gaat eten?

Ik heb nu redelijk wat Poel- en Posthoornslakjes in het aquarium, de bedoeling is dat ze die gaan bestrijden.

Nu lees ik over het algemeen dat ze zich niet heel snel voortplanten.
Echter lees ik hier en daar wel verhalen dat ze soms toch best wat eitjes kunnen leggen, vooral als je meerdere slakken hebt.

Ook las ik dat ze zich alleen voortplanten als er voldoende slakjes te eten zijn.
Dus als ze ( mochten er weinig slakjes zijn), van etensresten ed. mee moeten eten,...planten ze zich minder snel voort?

Ik zou alleen voor mannen of vrouwen kunnen gaan,... want dan leggen ze dus ook geen eitjes,.. toch?
Hoe groot is de kans dat de geslachten goed te zien zijn?

Hoe groot is de kans dat ze garnalen op eten?
Er komen namelijk Vuurgarnalen in het aquarium over enkele weken.

Wie kan me de antwoorden geven op deze ( en misschien nog komende) vragen?

Wat zijn de ervaringen met deze slak?

Garnalen lijken niet zo'n groot probleem, ik hou ze al jaren samen. Garnalen zijn snel. Maar of de Helena's rekening houden met jou voorkeur welke slakken te behouden en welke er weg mogen, waag ik te betwijfelen...

Groet,
Ben.

Je bedoelt de gewone puntslakjes denk ik?? Nou die worden hier gretig door de Helena gegeten kan ik je zeggen.

Dan lijkt het me beter dat ik de Anetome helena niet aan ga schaffen.

Wil mijn Torenslakjes absoluut niet kwijt.

Combi gaat hier prima met garnalen, echter hebben ze wel (compleet naar wens overigens) mijn hele overige populatie slakken uitgeroeid. Veelal puntslakjes

Ik heb hier een 60cm waar nog 2 vrij oude Helena s inzitten met een lichaam als een tank. Nu valt het me op dat daar de puntslakjes niet kweken/overleven. De oorzaal lijkt me dan ook duidelijk.

Gisteren een bakje leeg gehaald, veel vuurgarnalen, en nog meer helena,s . die blijven ook doorgaan ,zeg.

C�dric Vleminckx zei:
Voor zover ik weet eten ze alle slakken, maar natuurlijk hun eigen soortgenoten niet.

Hier ben ik niet helemaal zeker van. Al vaker zag ik Helena's samen, aanvankelijk dacht ik daarbij aan de liefde, maar ik vond toch ook leeggezogen huisjes...

Groet,
Ben.

benvo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Voor zover ik weet eten ze alle slakken, maar natuurlijk hun eigen soortgenoten niet.

Hier ben ik niet helemaal zeker van. Al vaker zag ik Helena's samen, aanvankelijk dacht ik daarbij aan de liefde, maar ik vond toch ook leeggezogen huisjes...

Groet,
Ben.
Meestal spannen ze dan ook samen om een iets grotere slak op te eten, normaal gaan ze nooit eigen soortgenoten eten tenzijn er echt niks anders te eten is wat bijna nooit voorkomt in een aquarium.

benvo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Groet,
Ben.

Nou, dan zijn het kanibalen :d

klinkt heel raar maar ook ik kan mij vinden in het verhaal van Ben, heb het nooit kunnen zien maar ook ik tref heel soms een leeg huisje aan...

RichD1011 zei:
klinkt heel raar maar ook ik kan mij vinden in het verhaal van Ben, heb het nooit kunnen zien maar ook ik tref heel soms een leeg huisje aan...

eens, in het dierenrijk komt het kannibalisme wel vaker voor. Opportunistische rovers houden van een makkelijke maaltijd.

Evolutionair gezien heel logisch gedrag. Zo overleeft een deel de moeilijke tijd, waarna de soort in betere tijden weer kan gaan groeien. Een soort die hierin geremd is, verhongert in zijn geheel in zo'n lastige periode.

En voor wie het leuk vind: Ook mensen kunnen onder extreme omstandigheden zover komen (zie paragraafje 2.3 over voedsel en water), hoewel hier natuurlijk geen sprake was van het ombrengen van de medemens.

Ik heb die docu gezien.
:http://www.film1.nl/films/30299-Stranded.html

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan