Ansictrus met dikke buik


B

Bogey77

Guest
Beste mede forumleden,

Zie bijgaande foto's. Iemand een idee? (waterzucht?).
Deze dame heeft een maandje terug een succesvolle leg
foto1.jpg
gehad in een kweek bak, samen met een man. Ondertussen zit ze alweer een aantal weken in de gezelschapsbak, samen met de man een nog een 3tal vrouwen (buiten de andere vissen om).
Ik dacht eerst aan eitjes mss, maar na 2 dagen denk ik daar ander over.

Benieuwd naar jullie meningen.

Verder is er niks te zien aan de dame, geen rare kleur of schubben oid en ook niet minder actief.

foto1.jpg
foto2.jpg
 
Ik heb er ooit een gehad met zo'n dikke buik maar die was gewoon volgevreten....
 
Geen idee, sorry :(

Ik zou het even in de gaten houden en wellicht wat minder voeren (geen idee hoeveel je nu voert)? Het zou kunnen dat ze geconstipeerd is of meer gegeten heeft in de gezelschapsbak? Gepelde erwten helpt bij goudvissen, weet niet of het ook helpt bij ancistrussen.
 
We kijken het even aan.... teveel voeren valt wel mee denk ik... soms een paar dagen achter elkaar (van alles wat) soms een paar dagen niks... geen vast patroon verder... krijgen heel soms ook een beetje rauw gehakt, maar dat doe ik ook al een jaar ofzo... eten veel vissen gretig van.
Komkommer ligt er om de dag wel in, daar zal ik ook even een tijdje mee wachten ;)
 
Ik zou heel even een beetje oppassen met eten. Met een dikke buik kunnen het of parasieten zijn, of eitjes of constipatie (wat ik begrepen heb). Zou het inderdaad even aankijken en even wat minder voeren de komende tijd.
 

Terug
Bovenaan