Wat is er nieuw

antennebaars (blue german ram) man jaagt nieuwe vrouwje op

• Onderwerp starter Onderwerp starter M.oot
  • Startdatum Startdatum
M

M.oot

Guest
ik ben half jaar geleden begonnen met een koppel, hier van is er 1 overleden het vrouwtje.

bij een collega van mij is het zelfde gebeurt en is de man overleden, dus wij hadden het idee 1 van ons krijgt de andere zijn man/vrouw. nu heb ik woensdag zijn vrouwtje over gezet naar mijn aquarium.

nu is mijn mannetje dag en nacht de vrouw na aan het jagen en word het vrouwtje steeds bleker en laat minder haar vinnen zien. ik heb zojuist met het schoonmaken van me aquarium het mannetje gevangen deze zit nu in een klein kweek bakje dat in het aquarium drijft.

nu mijn vraag kan ik iets tegen het vechten doen of is het beste de vis weer terug te geven aan me collega ?

met vriendelijke groet,

Mathijs

niet elke man en vrouw zijn een koppel zoals hier te zien is
als de bak groot genoeg is en veel zichtbrekers heeft zou het goed kunnen gaan maar als de vrouw bleek word zal dit toch niet genoeg zijn
dus ik zou de vissen weer scheiden

de bak is een 100 liter aquarium.

heb een bos van anubis maar daar word ze uit weg gejaagt

is 80cm?.. met blue bedoel je de electric blue variant? geslachtsonderscheid kan daarbij heel lastig wezen dus zou ook zomaar eens kunnen dat je met 2mannen zit opgescheept.

heb je een foto van de bak?

326325m.oot_0_82_20161022_17.jpg
heb zeker weten mannetje vrouwtje, konden het goed zien aan de vorm van lichaam en de eerste 3 sprieten

Zichtlijnen mogen in het midden van de bak wel wat meer gebroken worden, misschien dat dat al profijt oplevert

je bedoelt dat in midden meer planten zo dat het meer in 2e gedeeld is ?

niet persee direct in het midden.

je kan ook een stuk hout van rechts achter naar links voor laten lopen (zie mijn vio 40 bettabak)

hardscape (steen/hout/keramiek) is beter in het breken van zichtlijnen en creeren van schuilplekken dan planten.

Je vissen zullen sowieso wat drijfplanten fijn vinden.

maar zoals gezegd bij deze soort zijn een wilekeurige man en vrouw vaak geen koppel. Net zoals jij niet elke vrouw aantrekkelijk zal vinden.

Ook zie ik Melanotaenia praecox in je bak. Een vis die niet alleen een grotere bak wenst maar ook zeer gevoelig is voor vis-TBC.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan