Wat is er nieuw

Antennebaars man en vrouw?

Johanvv

Active member
Lid geworden
17 augustus 2011
Deze vissen heb ik afgelopen week gekocht. Zelf heb ik gevraagd om een man en vrouw. Echter twijfel ik of dit ook echt zo is. Zelf vermoed ik twee vissen van hetzelfde geslacht.

Graag jullie mening:

Vis 1
johan153.jpg

Vis 2

johan1534.jpg
johan15345.jpg

Zouden inderdaad zomaar eens 2 vrouwen kunnen zijn

2 vrouwen idd.

Mascha&Ivo zei:
Zouden inderdaad zomaar eens 2 vrouwen kunnen zijn

Dat vermoeden had ik zelf ook al. Ik wacht nog wat reacties af. Probleem is vooral dat de grote achter de kleinere aanjaagt. Dus als meerdere hier aangeven dat ze van hetzelfde geslacht zijn, ga ik terug om vervanging te regelen en dan zelf goed opletten (in hoeverre dat mogelijk is voor een leek zoals mij, op welk kenmerk kan ik het beste letten in de winkel?)

Ik gok ook 2 vrouwen. 1 is waarschijnlijk een vrouw en 2 denk ik ook, ookal lijkt de punt vd vin wel wat langer en de vlek roser.
Het verschil zit hem erin dat dat zwarte stukje vind bij een man langer en puntiger is, en vrouwen hebben een rose vlek bij de buik.

Die bodem is trouwen wat minder geschikt. Ze heten niet voor niks Mikrogeophagus ramirezi: mikro = kleine, geophagus = aardeter. Kleine aardeters, dus. Oftewel, ze willen graag zand kunen happen, om naar hapjes in te zoeken en hun kieuwen mee te spoelen. Dat gaat wat lastig met grind....

SaskiaZ zei:
Die bodem is trouwen wat minder geschikt. Ze heten niet voor niks Mikrogeophagus ramirezi: mikro = kleine, geophagus = aardeter. Kleine aardeters, dus. Oftewel, ze willen graag zand kunen happen, om naar hapjes in te zoeken en hun kieuwen mee te spoelen. Dat gaat wat lastig met grind....

Oke, bedankt voor het attenderen hierop, hierop zal ik een aanpassing gaan maken.

Vissen kleuren ook erg slecht op witte bodems, dat vinden ze echt niet prettig.

Ook is het grind te grof waardoor vuil er gemakkelijk tussen gaat zitten. Zulke bodems zouden ze niet meer moeten verkopen. Omdat ze totaal ongeschikt zijn.

Mijn intentie is om morgen te gaan kijken naar een andere bodem + het ruilen van een vrouw naar een man. Zijn jullie er zeker van dat het twee vrouwen zijn?

Jullie zijn het er sowieso over eens dat de bodem niet goed is, dus deze pas ik ook aan:
Welke korrel grote qua grind/zand adviseren jullie en een welke kleur? (bruinig?)

Alvast bedankt voor jullie input!

Hier op het forum adviseert men vaak filterzand, als je even zoekt vind je wel tips over welke korrelgrootte en waar te halen (tip: niet bij je lfs, is duuuuur).

10 jaar geleden zweerde hier iedereen bij metselzand van de Gamma (circa 2 euro voor 25 kilo). Daarna kwamen de verhalen van dicht geslipte rotte bodems. Maar daar heb ik geen last van gehad. Zelfs niet in een bak waar het nu al 10 jaar inzit. Af en toe wat woelen in de bodem is voldoende. Eventueel meng je er wat donker fijn grind door. 1 deel grind op 3 delen zand.

Nog iets, wil je plezier van je Ramirezi's hebben hou ze dan op een PH van 6 en dan kunnen ze wel vier jaar worden. Doe je dat niet dan worden ze niet oud.

De bodem is gisteravond aangepast van grind naar zand 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan