Wat is er nieuw

antennebaarsje blijft op de bodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chelsea2309
  • Startdatum Startdatum
C

Chelsea2309

Guest
hallo!

ik heb sinds 2 weken 2 antennebaarsjes (electric blue) in mij 100L aquarium. sinds vandaag zit 1 van de visjes op de bodem terwijl de andere continu rondzwemt. ook aan de kleur is er niks te zien. is dit een gekend gedrag bij de visjes of is er iets wat ik verkeerd zou kunnen doen? ik ben namelijk zeer gek op de visjes en zou het zeer jammer vinden mocht er wat met ze gebeuren 🙁

waterwaardes:
no2: 0
no3: 10
ph: 7.2
gh: 125

medebewoners:
4 ancistrussen
6glasmeervallen
5guppy's

foto1: vis op de bodem
foto2: vis die rondzwemt

alvast bedankt!
DD2E968F-5553-422E-80A9-A1211597E562.jpeg
123D3880-6E43-4BB5-ACFA-7DED4945E98D.jpeg
 
Prachtig visje, schitterend echt..

Helaas is jouw PH veel te hoog voor deze soort, tot 6.0 ~ 6.5 afhankelijk van de soort (er zijn namelijk nogal wat variaties)...

Eigenlijk is je enige optie een apart bakje voor het koppeltje inrichten met daarin de juiste waterwaardes
Want een 6 is voor je andere vissen weer niet goed
 
Plus dat deze soort dermate is doorgefokt wegens hun populariteit dat je blij mag zijn als je ze 3 maanden in leven houdt, beter kun je kijken naar een apistogrammasoortje die zijn vele malen sterker
 
dankuwel voor de informatie zal zeker het nodige doen om de visjes te houden 🙂 is een bak van 50-60L voldoende om het koppel in te verplaatsen?
 
oh zo jammer.. 🙁
dus dat apistogrammasoortje zijn ook gewoon antennebaarsjes dan?
 
Let maar niet op Nicolientje hoor.. :DD

maar ze heeft wel een soort gelijk, de soort is door de enorme kweekdruk erg zwak geworden..

Kijk, als je nou een klein 50 l. bakje hebt staan en de mogelijkheden om de waardes op orde te krijgen, zou ik het zeker proberen
Maar houdt in je achterhoofd dat ze heel kritisch zijn tov. hun leefomgeving, de kans is echt groot dat ze hooguit een jaartje mee gaan

Je kunt er voor het zelfde wel geluk mee hebben en dan zie je vanzelf wel een keer de baby's rond fladderen

Goed inlezen en snel handelen, want de dame is er al niet lekker van
 
jammergenoeg heb ik geen bakje staan maar zal snel 1 gaan halen. als ik ze maar een jaartje heb dan is het ook jammer maar nu heb ik ze nog maar 2weken zou het anders erg jammer voor ze vinden. bedankt voor de info 🙂 op hoop van geluk 😉
 
Met apart bakje opzetten.. met super lage PH rond de 6,0 en GH 2 tot 4..


Wederom geef ik de winkelier een dikke onvoldoende voor kennis want guppen en Ramiresi is een onmogelijke combinatie betreft waterwaardes
 
jammergenoeg heb ik geen bakje staan maar zal snel 1 gaan halen. als ik ze maar een jaartje heb dan is het ook jammer maar nu heb ik ze nog maar 2weken zou het anders erg jammer voor ze vinden. bedankt voor de info 🙂 op hoop van geluk 😉

Succes ermee, en het kan echt goed komen met goeie waardes

Heb je een echte LFS in je omgeving ??
Dan zou ik eerst daar maar es heen met je verhaal, en voor de juiste spulletjes
 
Met apart bakje opzetten.. met super lage PH rond de 6,0 en GH 2 tot 4..


Wederom geef ik de winkelier een dikke onvoldoende voor kennis want guppen en Ramiresi is een onmogelijke combinatie betreft waterwaardes


Succes ermee, en het kan echt goed komen met goeie waardes

Heb je een echte LFS in je omgeving ??
Dan zou ik eerst daar maar es heen met je verhaal, en voor de juiste spulletjes


dankjewel! en heb een goede LFS in de omgeving zal meteen eens naar daar gaan 🙂
 
jammergenoeg heb ik geen bakje staan maar zal snel 1 gaan halen. als ik ze maar een jaartje heb dan is het ook jammer maar nu heb ik ze nog maar 2weken zou het anders erg jammer voor ze vinden. bedankt voor de info 🙂 op hoop van geluk 😉
Heb je toegang en ervaring met osmosewater. De vis "even" in een ander bakje zetten vind ik geen oplossing. Geeft waarschijnlijk alleen maar meer problemen.

Wederom geef ik de winkelier een dikke onvoldoende voor kennis want guppen en Ramiresi is een onmogelijke combinatie betreft
Wie zegt dat ts de winkelier om info heeft gevraagd.
 
Heb je toegang en ervaring met osmosewater. De vis "even" in een ander bakje zetten vind ik geen oplossing. Geeft waarschijnlijk alleen maar meer problemen.


Wie zegt dat ts de winkelier om info heeft gevraagd.


Euhm.. in mijn beleving is het gebruikelijk om even te benoemen wie de naaste buren worden ??
Tenminste als winkelier zijnde is de vraag snel gesteld als het een specifieke soort betreft met speciale aanpak, maar goed een deel van mij leeft in de ideale wereld en daar is iedereen geweldig totdat het tegendeel bewezen is
 
In al mijn jaren van aquariumhouden heeft een winkelier mij nog nooit gevraagd wat voor aquarium ik heb. Ik zeg welke vissen ik graag zou willen en krijg ze mee.
 
Klinkt hard maar geef deze visjes maar gewoon op. Ze gaan idd gemiddeld zo'n 3 maanden mee. Met een speciaal bakje en goede kwaliteit wildvang heb je kans dat ze ouder worden. Aangezien jij een beginneling bent, gaat het hem dus gewoon niet worden ondanks al je goede intenties. Je gaat jezelf op kosten jagen wat nergens voor nodig is. Investeer maar in goede kwaliteit andere visjes zoals een apistogramma (geen mikrogeophagus ramirezie)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan