Wat is er nieuw

antennebaarsje - Mikrogeophagus ramirezi man of vrouw

Wieringer78

Well-known member
Lid geworden
16 september 2013
Goeden dag allemaal.
Wie zou mij kunnen helpen.
Ik heb nu in m'n aquarium 2 Mikrogeophagus ramirezi zwemmen.
1 ervan weet ik zeker dat het de man is.
Nummer 2 weet ik niet.
Het heeft wel wat van vrouw maar toch twijfel ik

Deze is zeker het mannetje
211577_0_82_image20150330.jpg

Maar is dit het vrouwtje?
277372_0_82_image20150330_2.jpg

356935_0_82_image20150330_3.jpg

768582_0_82_image20150330_1.jpg

Man en vrouw, en een Gastromyzon soort die toch echt veel koeler water wenst.

koppeltje, vrouwtje ziet er alleen niet zo happy uit? Wat zijn je waterwaarden?

Een willekeurig man en vrouw zijn geen koppel.

Vrouwtje is net nieuw in het aquarium.
Het vrouwtje heb ik gisteren gekregen.
Voor mijn gevoel was het ook een vrouwtje maar toch was er ergens twijfel.

Waterwaarden zijn :
pH : 6.5 - 6.6 (Co2 staat afgesteld op 6.55)
Gh : 6
Kh : 8

Botia zei:
Een willekeurig man en vrouw zijn geen koppel.

Kom eens op zeg. Een stelletje mag ik zeker ook niet zeggen? 😛

Heel veel mensen denken dat een willekeurig man en vrouw ook meteen koppel vormen. Sinds enige tijd proberen ik en andere forumleden mensen te laten inzien dat, dat dus niet het geval is.

Botia zei:
Heel veel mensen denken dat een willekeurig man en vrouw ook meteen koppel vormen. Sinds enige tijd proberen ik en andere forumleden mensen te laten inzien dat, dat dus niet het geval is.

Een heel goed streven, aquariumliefhebbers hebben bij duidelijkheid alleen maar baat!

En bovendien is dat inderdaad een wijdverbreid misverstand.

Dat heeft zeker mijn steun.

Maar ik merk bij sommige leden ook wat irritatie, en ik denk dat de reden daarvoor is dat het vaak als een 'tik op de vingers' wordt ervaren.
En hoewel ik zelf zeker niet vind dat het op die manier overkomt, is het misschien een goed idee de achterliggende gedachte steeds zo duidelijk te beschrijven als dat in dit topic is gebeurd.

Overigens, het ging hier eigenlijk vooral om het geslachtsonderscheid bij M. ramirezi.

Is het misschien een goed idee hier de onderscheidende kenmerken eens op een rijtje te zetten?
Er zijn hier namelijk legio leden die deze kenmerken beter kennen dan de gemiddelde visliefhebber.

Overigens, het ging hier eigenlijk vooral om het geslachtsonderscheid bij M. ramirezi.

Is het misschien een goed idee hier de onderscheidende kenmerken eens op een rijtje te zetten?
Er zijn hier namelijk legio leden die deze kenmerken beter kennen dan de gemiddelde visliefhebber.

Hoewel, misschien hoort dit eigenlijk in een ander topic thuis. Maar, dat geldt dan vanaf de allereerste post al .....

Is een vrouwtje, gezien de roze buik. Volgens mij heeft ze wel stress, kan komen omdat je haar net nieuw hebt.Maar volgens mij heeft ze ook een ingevallen buik?

Wat voor temperatuur heeft het water?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan