Wat is er nieuw

antennebaarsjes met otocinclus vittatus?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sarasa
  • Startdatum Startdatum
S

sarasa

Guest
Kunnen deze 2 vissen samen in een 70 liter expert?

zitten 12 parel danio's in en koppeltje antennebaarsjes en en wat vuurgarnalen 12+ denk ik nu wou ik graag een stuk of 5-6 vitattus erbij.
 
Het zou op zich wel kunnen maar ik zou het niet aanraden, Otocinclus zijn geen gemakkelijke vissen. Je ziet ze echt nooit aan droogvoer, er moeten genoeg micro-organismen in het aquarium aanwezig zijn om ze levend te houden.
 
Otocinclus Willen veel koeler dan de Antennebaarsjes en ook de Pareldanio's en garnalen willen koeler.
 
Botia zei:
Otocinclus Willen veel koeler dan de Antennebaarsjes en ook de Pareldanio's en garnalen willen koeler.

Otocinclus en garnalen doen het prima op 25�C, met de Pareldanio heb ik geen ervaring. Maar volgens verscheidene sites wordt als temperatuur 20-26�C aangeraden.
 
Die sites zijn dan verouderd. Otocinclus hou je het beste op kamertemperatuur of iets daarboven. Ik heb er 8 op minimaal 18 graden. En dat lijken ze erg te waarderen.
 
Ik heb ze jarenlang prima op 24/25 graden gehouden, ze deden het daarop prima. Ik heb niet kunnen vragen of ze het waardeerden 😉
 
Voor een ramirezi is die 24/25 graden wel aan de krappe kant. Ik ken mensen - wiens mening en ervaring ik zeer respecteer - die dat te laag vinden. Minimaal 27 liefst 28 zegt er een, en een ander heeft het zelfs over 30 graden.

~ Ivo
 
Mijn 12 oto's zitten op 25 graden. Zijn levendig en geen uitval gehad. Wel is heel belangrijk dat ze genoeg te eten hebben in de vorm van micro-organismen. Dus nooit meteen in nieuwe bak toevoegen.
 
Ik vind het geen goede combinatie.

Ik zie dat de otocinclussen in een van mijn bakken het veel beter doen (20 graden) dan in warm water (27/28 graden). Misschien is een l-nummer een optie?
 
Wij hebben Rami's en de Otocynclus Affinis. Gaat prima samen. Beide soorten zijn levendig.
De temparetuur varieert van 24.5 tot 25.8 C. gedurende de dag en of de lampen aan zijn.
 
Toch is het niet aan te raden. De otocinclussen doen het echt veel beter op 20/22 graden dan op de warme temperatuur. Jouw antennebaarzen en otocinclussen zitten allebei op de verkeerde temperatuur.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan