Wat is er nieuw

Antennebaasje blijft op de bodem (vrouwtje)

NaomiPriscilla

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2020
Hooi iedereen,

ik hoop dat iemand mij kn helpen,
Ik heb dus een vrouwtje antennebaasje alleen zit ze al sinds gister ochtend heel de tijd op de bodem, ze ziet er wel gezond uit en haar kleuren zijn mooi, maar haar gedrag is niet goed momenteel.
Verder zwemt ze niet veel en wilt ze niet in de buurt van haar mede visjes zijn,
Ik zal wat foto’s erbij zetten!
Hopelijk weten jullie wat dit is!!

Bijlagen

• AFA39AB2-5F07-4877-8D66-6FB0A941A317.jpeg
    AFA39AB2-5F07-4877-8D66-6FB0A941A317.jpeg
    150.5 KB · Weergaven: 151
  • 61801640-ECB6-4A1D-AB49-2AA99B46B2AF.jpeg
    61801640-ECB6-4A1D-AB49-2AA99B46B2AF.jpeg
    169.1 KB · Weergaven: 145
Wordt ze ook opgejaagd en hoelang heb je de vis? Eet ze wel verder nog goed?
Weet je de waterwaarden ook want dit zijn geen makkelijke visjes om te houden.

Wordt ze ook opgejaagd en hoelang heb je de vis? Eet ze wel verder nog goed?
Weet je de waterwaarden ook want dit zijn geen makkelijke visjes om te houden.

ze word niet opgejaagd, wilt niet eten de waardes zijn allemaal goed heb ze opgemeten, de andere vissen zijn ook allemaal gewoon gezond, heb haar even apart gezet omdat ze zo zwak is en nu heel slecht ervoor staat,vind het zo rot want ik weet echt niet wat het is

ze word niet opgejaagd, wilt niet eten de waardes zijn allemaal goed heb ze opgemeten, de andere vissen zijn ook allemaal gewoon gezond, heb haar even apart gezet omdat ze zo zwak is en nu heel slecht ervoor staat,vind het zo rot want ik weet echt niet wat het is
Wat zijn de waardes dan? en hoe heb je het gemeten?

Ik denk dat vooral de waarden belangrijk zijn omdat je deze visjes meestal niet op kraanwater moet/kan houden. Kun je de waterwaarden hier posten?

Het zijn gevoelige visjes. En ik zie in de verte op de foto ook een plantje totaal verrot wezen... ik denk dat je het moet gaan zoeken bij waterwaardes en zorgen dat je bak schoon is, lekker draait en natuurlijk gedrag stimuleert. Krijgt ze ook verschillend vriesvoer/levend voer? Op alleen vlokken of granulaat doen ze het slecht (te weinig vitamines) . Succes met haar, het zijn geweldige visjes!

Er kan een boel mis zijn met het visje want zoals de rest hier al zegt is er veel waar ze niet tegen kunnen. Zit ze met een soortgenootje in de bak en zo ja, man of vrouw? Misschien kan je wat meer vertellen over je aquarium zoals de waterwaarden en medebewoners. De temperatuur is ook erg belangrijk bij deze soort.

Visje gaat gewoon dood. Niet meer teveel aan doen of eventueel euthaniseren als je dat kan. Ramirezies zijn tegenwoordig erkend zwak en gaan gemiddeld binnen een half jaar dood. Medicijnen helpen niet en verstoren alleen de rest. Alleen ervaren cichlidenhouders met speciaalbakjes kunnen wat met deze visjes.
Als je een kleurrijk koppeltje in je bakje wil moet je eens kijken bij de apistogramma's, zitten ook leuke visje tussen en die zijn iig sterker.

Visje gaat gewoon dood. Niet meer teveel aan doen of eventueel euthaniseren als je dat kan. Ramirezies zijn tegenwoordig erkend zwak en gaan gemiddeld binnen een half jaar dood. Medicijnen helpen niet en verstoren alleen de rest. Alleen ervaren cichlidenhouders met speciaalbakjes kunnen wat met deze visjes.
Als je een kleurrijk koppeltje in je bakje wil moet je eens kijken bij de apistogramma's, zitten ook leuke visje tussen en die zijn iig sterker.
Top bedankt voor je antwoord!
Alles is idd gewoon goed en kan helemaal niks verkeerds vinden, het visje is helaas nu ook overleden het is jammer maar de rest doet het zo goed..
Jaa idd leuke visjes!

Jammer van de vis maar goed misschien gewoon pech.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan