Wat is er nieuw

Antibiotica

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Website
aquaforum.nl
Eigenlijk ben ik benieuwd hoe jullie denken over het volgende onderwerp.

Niet zo lang geleden stond er in de krant een artikel over watervervuiling waarbij het gebruik van antibiotica maar ook geneesmiddelen en pil gebruik een grote rol spelen. In de beken en kleinere riviertjes in onze omgeving is er zelfs sprake van geslachtsveranderingen bij vissen. Wij krijgen hier, links of rechtsom ook mee te maken door ondermeer het gebruik van kraanwater. De producent Easy Life speelt hier ook wel op in door het product Voogle aan te bieden, hier ook voor bedoelt. In een ander artikel las ik dat de Universiteit Twente bezig is met de ontwikkeling van nieuwe membramen voor een nog betere zuivering waar ook nano technologie een rol speelt, meende ik.

Gebruikt iemand hier al middelen om bovenstaande problemen tegen te gaan en hoe denken jullie hier verder over?

Gebruik hier 100% osmosewater wat ik weer aanvul met remineral salt. Van genoemde verontreinigingen heb je dan geen last. 99,9% van hormonen, medicijnresten etc ben je dan kwijt. Ik gebruik alleen Voogle en incidenteel een zoutbad indien nodig. Andere medicatie heb ik nog nooit nodig gehad.

Bedoel je dat mijn geslacht nu gaat veranderen dan:S:juggle:;)k

Stel je voor:
Geslachtsverandering voor transgenders zou plots zomaar met een glaasje kraantjeswater geregeld kunnen worden!!
😱:Dk:Dk
Revolutionair én hip! Double whammy!!!

En tja,
de rest moet dan maar aan de osmose... :Dk

Nou mijn vraag/opmerking maakt de tongen wel los:Dk:Dk

Stel je voor:
Geslachtsverandering voor transgenders zou plots zomaar met een glaasje kraantjeswater geregeld kunnen worden!!
😱:Dk:Dk
Revolutionair én hip! Double whammy!!!

En tja,
de rest moet dan maar aan de osmose... :Dk
of bier

Bier fijn dat gezond ook lekker kan zijn

Het is wel iets waar de drinkwater bedrijven erg mee bezig zijn.

Voornamelijk daar waar oppervlakte water gebruikt wordt voor de drinkwater voorziening.

Maar zolang dit water nog steeds geschikt om te consumeren zou ik mij er zeker geen zorgen over maken.

Ik gebruik overigens wel osmose water, maar dat heeft een andere reden.

Voogle staat hier ook standaard in de kast. Gebruik het vaak preventief als er nieuwe dieren bij geplaatst worden.

Overigens komen de grootste hoeveelheden antibiotica vanuit de veeteelt. En ons dagelijks stukje vlees.
Dit is een echt probleem. Zeker omdat vraag maar blijft toenemen, en men er geen eerlijk bedrag voor over heeft. aom dan toch uit de kosten te komen, creeeren we megastallen en enorme hoeveel heden antibiotica die preventief worden toegedient.

De grote uitbraken van ziektes enz ook rechtstreeks te wijten aan deze schaalvergroting. Maar dit terzijde.

Maar zit dan bij het eten deze antibiotica ook in het vlees??

Het is wel iets waar de drinkwater bedrijven erg mee bezig zijn.

Voornamelijk daar waar oppervlakte water gebruikt wordt voor de drinkwater voorziening.

Maar zolang dit water nog steeds geschikt om te consumeren zou ik mij er zeker geen zorgen over maken.

Ik gebruik overigens wel osmose water, maar dat heeft een andere reden.

Voogle staat hier ook standaard in de kast. Gebruik het vaak preventief als er nieuwe dieren bij geplaatst worden.

Overigens komen de grootste hoeveelheden antibiotica vanuit de veeteelt. En ons dagelijks stukje vlees.
Dit is een echt probleem. Zeker omdat vraag maar blijft toenemen, en men er geen eerlijk bedrag voor over heeft. aom dan toch uit de kosten te komen, creeeren we megastallen en enorme hoeveel heden antibiotica die preventief worden toegedient.

De grote uitbraken van ziektes enz ook rechtstreeks te wijten aan deze schaalvergroting. Maar dit terzijde.

De hoofdreden is het Silicaat gehalte in het drinkwater hier. Maar andere onzuiverheden ben je dan ook gelijk kwijt bij gebruik van 100% osmose.

De hoofdreden is het Silicaat gehalte in het drinkwater hier. Maar andere onzuiverheden ben je dan ook gelijk kwijt bij gebruik van 100% osmose.

Exact dezelfde reden hier!

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar zit dan bij het eten deze antibiotica ook in het vlees??

In theorie.

Antibiotica worden ook in de dierhouderij gebruikt om infecties te bestrijden. In vlees, vis, eieren of melk uit de winkel zijn praktisch geen resten antibiotica te vinden. Dit komt door de wachttijd. Dieren of producten van dieren die behandeld zijn met antibiotica mogen in die tijd niet geslacht of gegeten worden.

Praktijk???? Een hamburger bevat ook geen paard. En een EI geen fipronil.

In theorie.

Antibiotica worden ook in de dierhouderij gebruikt om infecties te bestrijden. In vlees, vis, eieren of melk uit de winkel zijn praktisch geen resten antibiotica te vinden. Dit komt door de wachttijd. Dieren of producten van dieren die behandeld zijn met antibiotica mogen in die tijd niet geslacht of gegeten worden.

Praktijk???? Een hamburger bevat ook geen paard. En een EI geen fipronil.

Kan ik dus met een gerust hard een Big Mac gaan eten:thumbs:

Ja had ik ff pech zeg. Ze waren net allemaal op:juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan