Wat is er nieuw

Apart gedrag bij guppen in nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter WesleyMunnik
  • Startdatum Startdatum
W

WesleyMunnik

Guest
Na ruim een jaar een SF Aquaqubic 30 met guppen te hebben gehad recent ( 6 week en vorige week) nieuwe aquariums gekocht. Beide zijn de SF aqua110.
Bij de gene die 6 week heeft ingedraaid vanuit de kleine bak 3 guppen overgeplaatst in de nieuwe Deze een geruime tijd laten overwennen ( een minuut of 50). Nu zwemmen ze voor ongeveer 95 procent van de tijd dichtbij het wateroppervlakte en af en toe duiken ze naar beneden en verkennen ze de boel een beetje.
Dit is het tegenovergestelde gedrag van wat zij vertoonde in de 30 liter bak..

Bij de opstart de bak eerst voorzien van een laag voedingsbodem en een ruime laag subtrate van JBL. Bak voldoende beplant, starter bacteriën toegevoegd, voldoende schuilplekken doormiddel van stenen aangebracht.

Uiteraard de waterwaardes gecontroleerd voor de vissen erin gingen.

NO2 : 0
NO3: 10
GH: 14
KH: 7
PH: 7

Ook na het plaatsen van de vissen vergelijkbare waardes,

Nu is mijn vraag wat kan dit zijn, uit voorzorg laat ik de overige guppen nog even in de 30 liter bak voordat ik ze overplaats in het nieuwe aquarium.

Alvast bedankt

Wesley

Zit er een bruissteen in de bak?
Zo nee, ff doen en zien hoe ze reageren.
Als het zuurstofgebrek is zou het gedrag binnen het uur moeten veranderen.

Er zit een bruissteen in de bak van ongeveer 20 cm en de luchtflow is zo afgesteld dat er kleine bubbels langzaam omhoog gaan. Dit ivm geluidsproductie. In de kleine bak waarvan ze komen zit geen bruissteen en daar zwemmen ze door de volledige bak heen.

Er zit een bruissteen in de bak van ongeveer 20 cm en de luchtflow is zo afgesteld dat er kleine bubbels langzaam omhoog gaan. Dit ivm geluidsproductie. In de kleine bak waarvan ze komen zit geen bruissteen en daar zwemmen ze door de volledige bak heen.
Als er dan niets mis is met nitriet of ammonia kan ik enkel nog denken dat ze pleinvrees hebben. Zo gewent zijn aan een veel te klein bakje dat ze angstig worden van open ruimte

Ik weet niet of je voldoende drijfplanten hebt, maar daar zit ook nog wel eens een oplossing in.

De waterwaardes zijn nog steeds goed, vanmorgen gemeten dus daar zit de oorzaak niet in. Drijfplanten heb ik niet in het aquarium zitten in een vorig aquarium een aantal jaar geleden was dat nogal een gewoeker waardoor het licht uit de bak werd ontrokken. Ik merk nu wel dat ze wat meer naar beneden zwemmen. Is het een idee om wat extra vissen toe te voegen ???

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan