Apart gekleurde garnalen baby's...

  • Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum

S

Sanneke80

Guest
Op de vivariumbeurs had ik bij Mark 10 Spotted Head garnaaltjes gekocht met Pinto gen. Een paar rode en een paar zwarte.

Er waren er al snel een aantal vrouwtjes met eitjes en het is super grappig hoe de nakomelingen eruit zien.

Het grootste deel van de jongen lijkt qua tekening en kleurdekking heel veel op de ouders.
Dan zijn er een aantal jongen dat qua tekening hetzelfde als de ouders is, maar een veel intensere kleurdekking hebben.
Dan zijn er een aantal jongen die helemaal wit dekkend zijn.
Er zijn jongen die een hele andere tekening hebben.

Twee jongen zijn wel heel apart. Hun lichaam is helemaal wit maar het koppantser is helemaal rood bij de ene en zwart bij de ander. En de oogjes zijn weer spierwit. Het ziet er een beetje spooky uit :D :D :D
(te zien op de twee kleine foto'tjes)

2017-05-02 18.37.36.jpg
2017-05-02 18.37.49.jpg
2017-05-02 18.44.07.jpg


2017-05-02 18.45.46.jpg
2017-05-02 19.00.43.jpg
 
Gaaf om te zien! Je hebt een nieuwe soort gekweekt, haha, lakenvelder garnalen. ;)
 
Leuk grit San. Hoeveel kleintjes heb je er nu dan bij?

O jeetje, geen idee, heb ze nog niet geteld hihi. Denk zeker wel een stuk of 30? :juggle:


Mooi spul hoor Sanneke!
Dank je John!


Gaaf om te zien! Je hebt een nieuwe soort gekweekt, haha, lakenvelder garnalen. ;)

Whahaha, das een goeie, geen lakenvelder koeien maar garnalen :D :D :D


Grappig, en mooie garnaaltjes!

Wat is het Pinto gen?;)

Oef hoe gaan we dat we uitleggen...


Een Pinto garnaal is een een Tai Tibee garnaal MET vlekken op het koppantser
Een Tai Tibee garnaal is een kruising tussen een Crystal red/black x Taiwan Bee x Tiger

Mijn garnaaltjes zijn geen Tai Tibee, maar Tibee
Ze zien er hetzelfde uit als de Pinto garnalen, de op het koppantser,
maar ze zijn minder mooi gekleurd als de Pinto garnalen.

Je hebt ook Pinto garnalen die naast de vlekken op het koppantser ook witte strepen hebben op het achterlijf.
En bij de jongen kunnen ook allerlei andere tekeningen komen, maar die mogen dan geen pinto garnalen heten.

Het is een beetje vergelijkbaar met Crystal red of black garnalen met Taiwan Bee gen.
Taiwan Bee garnalen kunnen dezelfde tekening hebben als de Crystal red of black garnalen, maar zijn nog mooier en intenser van kleur.


Pfff, best ingewikkeld al zeg ik het zelf :D :D :D
 
Heel ongewikkeld....:D


Maar bedankt voor het uitleggen!
 
Leuke foto's en mooie beestjes!

Die blokjes voer die ik daar op de grond zie liggen voor hoeveel garnalen is dit ongeveer en hoelang doen ze daar nu mee?
 
Dank je Daan! Ik vind ze zelf ook echt heel leuk.

Heel ongewikkeld....:D


Maar bedankt voor het uitleggen!


Ja sorry, kan het niet simpeler maken :D :D :D
Met de site die John al aangaf daar had k ook mijn info van ;)


Leuke foto's en mooie beestjes!

Die blokjes voer die ik daar op de grond zie liggen voor hoeveel garnalen is dit ongeveer en hoelang doen ze daar nu mee?

Ik vind dat een beetje moeilijk om zo te moeten zeggen.

Weet je wat het is, het ene merk is heel anders dan het andere.

Dit zijn toevallig keihard geperste brokjes die heel hoogwaardig in voer zijn.
Dus hier hoef je dus in verhouding niet veel van te voeren.

Het is net als met hondenvoer. Van het ene voer hoef je maar een kopje per dag te voeren en van het andere een slakom vol.
Van het ene hebben merk hebben ze 1 drolletje per dag, van het andere merk schijten ze het hele park onder.


Ik voer in elk geval nooit elke dag. Zo kunnen ze in de tussenliggende dagen eventuele restjes opeten en anders alles wat tussen het mos zit of van de bladeren.

Waar ik altijd op let is of ze het binnen een uurtje of 4 op hebben.
 
Ja, maar zijn nog erg klein vindt ik, en nog niet donker gekleurd.
ik zoek nog steeds naar mooie donkere garnalen.
 
Jawel ik heb ze gekocht via Mpl. bij mij in de buurt! eerst maar 6 stuks
 
Wat een mooie garnaaltjes, en ik vind het wel grappig die witte oogjes! Leuk dat er elke keer weer verrassingen bij zitten.
 

Terug
Bovenaan