Yilleke
Well-known member
Ik ben begonnen met vuurgarnalen in mijn gezelschapsaquarium met guppen en platy's. Dit ging zo goed dat ik mijn 60 cm bak speciaal ingericht heb als garnalenbak en er daar zo'n 20 uit de gezelschapsbak ingeplaatst heb. In mijn gezelschapsbak zie ik ze rondscharrelen, worden jongen geboren, kortom dat gaat prima. In mijn garnalenbak zag ik ze bijna niet en als ik ze zag waren ze niet echt actief. Op het eten kwamen ze ook niet echt af en jongen werden er ook niet geboren en dat terwijl de bak optimaal voor garnalen zou moeten zijn. Dode garnalen vond ik echter ook nooit dus van ziekte is er ook geen sprake. Zo ging het de afgelopen twee maanden. Nu had ik een overschot aan guppenmannen dus heb ik er een aantal bij de garnalenbak ingedaan en tot mijn verbazing zijn de garnalen ineens heel actief, ze eten veel meer, zwemmen en scharrelen vrolijk rond en ik zie ze overal en als ik het goed gezien heb ook de eerste zwangerschap. Overal lees je dat garnalen zich het prettigst voelen zonder vissen terwijl het hier juist andersom lijkt te zijn. Wie kan dit verklaren?