Wat is er nieuw

Apistogramma Agassizzi toeval nest

FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Leeftijd
64
Ik zag zojuist tot mijn grote verbazing eitjes tegen mijn skimmer aangeplakt zitten. De plaats waar mijn maanvissen wekelijks eitjes op leggen. Het viel mij meteen op dat deze eitjes kleiner zijn en een andere kleur hebben. Een beetje oranje rood achtig. Het vrouwtje van mijn Apistogramma Agassizzi blijft er bij in de buurt hangen dus ik verwacht dat ze daar van zijn. Het mannetje moeit er zich helemaal niet mee. Wat ik niet snap is dat ik overal lees dat dit holenbroeders zijn. Dit zou dus heel onnatuurlijk zijn lijkt mij. Ze hebben denk ik teveel naar mijn maanvissen gekeken. Haha. Ik denk dat dit hun eerste nestje is dus ik verwacht er helemaal niets van. Wel apart dat er zelfs mijn maanvissen niet op af gaan. Als mijn maanvissen eitjes hebben dan worden ze meestal wel opgegeten en zeker als het licht boven de bak uitgaat. Ik snap dat dit niets gaat worden in een gezelschap aquarium maar komt dit vaker voor dat ze buiten een hol eitjes leggen? Wel raar terwijl er genoeg schuilplaatsen zijn waaronder 4 halve kokosnoten. Wel leuk om te zien.

Bijlagen

• IMG_5207.JPG
    IMG_5207.JPG
    259.9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5208.JPG
    IMG_5208.JPG
    219.5 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5213.JPG
    IMG_5213.JPG
    515.5 KB · Weergaven: 9
Help Users

You haven't joined any rooms.