1. !!Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!!

Apistogramma Baenschi, Baenschi Inca, inka

Discussie in 'Cichliden: Amerikaans' gestart door Boetzen, 18 mei 2017.

View Users: View Users
  1. Boetzen

Boetzen

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn of is er geen verschil en zijn het gewoon allemaal een en dezelfde. Alleen word er een andere naam aangegeven dit kwam ik tegen op het internet

IMG_2838.PNG

IMG_2839.PNG

2. TS
    Boetzen

Boetzen

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Zelf heb ik een man en vrouw gekocht die mij werd verkocht als Apistogramma Baenschi inka door verduijn cichlids. Zeggen jullie het maar ben benieuwd

IMG_2843.JPG

IMG_2846.JPG

IMG_2850.JPG

IMG_2841.JPG

3. Steven

Steven

Lid geworden:
    19 dec 2016
    Betreffen beiden dezelfde soort, echter is er een verschil in kleur. A. Baenschi 'Inca' is een aanduiding om aan te geven dat het om een ander kleed gaat dan de normale A. Baenschi. Veel soorten Apistogramma worden ingedeeld in zogenaamde "type localities" (Nederlandse woord even niet paraat), kijk maar eens naar Apistogramma agassizii, bitaeniata en elizabethae. Van elke soort zijn er meerdere kleurvarianten welke vaak vernoemd worden naar hun vindplaats.
    Je hoeft je meestal geen zorgen te maken over andere watertoleranties, enkel de kleurenpracht is anders.

Boetzen vindt dit leuk.
  4. TS
    Boetzen

Boetzen

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Oké helder. Bij de agassizii heb je idd veel kleur varianten en worden ze vernoemd naar de locatie waar ze vandaan komen.

Trouwens twijfel ik wel aan me vrouwtje of ze niet toevallig een Apistogramma nijsseni is.

5. Steven

Steven

Lid geworden:
    19 dec 2016
    Op basis van je foto's denk ik dat het gewoon een Apistogramma baenschi Inka is. Het vrouwtje is nog niet echt op kleur, maar de verticale strepen op het achterlijf komen niet zo extreem voor bij de Apistogramma nijsseni. Ze behoren beiden tot de Nijsseni groep, daarom lijken de vrouwtjes qua bouw behoorlijk op elkaar. Echter heeft de A. nijsseni vrouw een geheel zwarte wang, waar A. baenschi Inka enkel een zwarte streep over de wang heeft. Qua kleed zijn er veel verschillen tussen beide soorten.

Boetzen vindt dit leuk.
  6. TS
    Boetzen

Boetzen

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Het vrouwtje heeft al wel het mannetje weten te verleiden volgens mij want ze heeft een bloempotje uitgekozen en er ligt allemaal zand op de rand. Ook zit ze er veel in en het mannetje heb ik er ook in gezien en samen heb ik ze er ook al in zien gaan.:D
    Als ze aan het zwemmen zijn doet ze ook zo schudden met haar hele lichaam, wat apisto vrouwtjes altijd doen als ze een man proberen te versieren. Ben dus benieuwd.
    Zal er ook zo snel mogelijk foto's van proberen te maken

7. TS
    Boetzen

Boetzen

Lid geworden:
    20 dec 2010
    Het mannetje zwemt trouwens lekker door het aquarium maar is toch ook zeer regelmatig bij zijn wijffie te vinden:smitten:

20170525_150907.jpg

20170525_152015.jpg

20170525_152019.jpg