Wat is er nieuw

Apistogramma bakje van René B

Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2009
Bakje is een Rekord 800 met standaard Juwel binnenfilter.
xQXkedVYL6Yvo84C-RjLyaYXJAUX-_69.jpeg

De dames:

En de man:

Ze zijn nog niet op kleur, ik hoop dat de kleuren �berhaupt een beetje mooi naar voren zullen komen.

Huidige bestand:
- 4 Apistogramma allpahuayo (1 man, 3 vrouwen)
- 8 Otocinclus sp.

Uit mijn Rio 400 komen nog 2 Copella arnoldi (man/vrouw) en 14 Nannostomus eques.

Mooie apisto....kan er alleen niet veel over vinden. Veeleisend?

Prachtig. Zeer geslaagd. Hoelang staat de bak al en hoelang zitten de vissen er al in?

heel mooi, ik ben benieuwd hoe de man er straks uitziet als hij wat meer kleurt.

Dankjullie 😉

@Timmermans, veeleisend als in lage waterwaarden. Voor de rest zijn ze niet zo moeilijk, eten ook gewoon droogvoer.

@Jeppo, de bak staat al enkele maanden. De Apistogramma's zitten er pas sinds vanmiddag in.

Mooie apisto's en mooi bakje Ren�.

Schitterende bak! Natuurlijke en originele uitstraling. De apisto's zullen zich thuis voelen.

Dank beide 😉
Ze zijn nog niet helemaal gewend, maar doen al wat minder zenuwachtig dan gisteren.

Ik krijg nu de eques uit de Rio 400 niet gevangen... Ik ben bang dat ik alle takken eruit zal moeten halen dan.

Bestandje is uitgebreid en compleet:
4 Apistogramma allpahuayo
8 Otocinclus sp.
2 Copella arnoldi
15 Nannostomus eques

De Apisto's eten al goed, ook droogvoer. Ze laten nu ook al wat natuurlijker gedrag zien (beetje scharrelen tussen de bladeren).

prachtig, ik begin mijn apisto's ook te missen. Mss toch nog eens de winkels doen. Mooie soort die je hebt, worden niet zo vaak aangeboden.

Danku 🙂

Omdat alle vissen het nog niet zo naar de zin hadden, heb ik langzaamaan het oude water bijna volledig vervangen door kraanwater. De Nannostomus en Copella waren het gewend van de Rio 400, zij gedragen zich nu duidelijk relaxter.
De Apistogramma's bleken bij de winkel waar ik ze vandaan heb al gewend te zijn aan kraanwater en zwommen daar al een tijdje op. Ook zij lijken zich nu beter te voelen.

De bak is minder donker nu (vind ik zelf vooral een voordeel, het werd me een beetje t�) en heb nog maar ��n lamp aan.

De Apisto's scharrelen nu lekker de hele dag door de bak en jagen af en toe een beetje achter elkaar aan. Het mannetje reageert af en toe wel erg fel op de dames.

super leuke bak met mooie apisto's!

Mooi visbestand ook! En heb je ook wat bladeren boven de waterlijn geregeld voor de Copella arnoldi?

Dankjullie 😉

@Wim, nee. Ik kan eventueel wel wat kunststof planten vastmaken boven de waterlijn.
Ik heb nog enkele liggen met grote bladeren namelijk.

Langzaam maar zeker krijgen ze het steeds meer naar de zin, zojuist zag ik de Apistogramma's zich naar elkaar uitsloven (man - vrouw). De vrouwtjes zijn echter nog wel een beetje terughoudend naar de man.

En het eerste nest is inmiddels al een feit.
Het mannetje hing al wat apart bij een pvc buisje, en daar bleek dus een vrouwtje in te zitten. Mannetje paste er niet in maar heeft de eieren van buitenaf bevrucht, wat ik ook al eens heb gezien bij mijn oude cacatuoides. Erg mooi om te zien, ik ben benieuwd of er wat van over zal blijven.

Ik heb het vast gemist, maar welk 'sprietenplantje' is dat die tussen de bladeren aan de voorkant uitsteekt?

~ Ivo

't ziet er fantastisch uit met al die stukken hout! 😀

Danku.

@Ivo, dat is Sagittaria. Het groeit niet, maar wil ook niet dood gaan. Prima dan, vind het wel leuk lijken dat groen tussen de bladeren.

Doet me namelijk denken aan de sprieten die ik op een van de filmpjes in de Rio Jufari zag (betaalde account @ The Cichlid Room Companion), stak ook zo tussen het blad uit.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Doet me namelijk denken aan de sprieten die ik op een van de filmpjes in de Rio Jufari zag (betaalde account @ The Cichlid Room Companion), stak ook zo tussen het blad uit.

~ Ivo

Vind je? Vind het meer lijken op doodnormaal gras...

Doet me denken als in: qua effect, zo af en toe een spriet tussen de bladeren door.

Natuurlijk lijkt het veel meer op een grassoort, maar doodnormaal gras in een aquarium... dan liever een aquariumplantje misschien?
Al moet ik zeggen: als gras kan lees ik graag hoe en wat 😉

Ah soooo, ik las het wat verkeerd 🙂
In dat geval zou je ook aan echinodorus tenellus kunnen denken 😉

Mooie bak Rene. Lekker wild, mooi visbestand ook.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een update 🙂 Vind dit bakje namelijk toch wel knap ingericht met dat prachtige hout!

Dan moet ik je helaas teleurstellen, want het oude hout is vervangen.
EBOdCyZ_t0v_yw3Vob4IXjMFtTAzykPZ.jpeg

Het waren zulke onhandig grote stukken voor deze bak... 1 Stuk is verkocht, het andere hangt in mijn 1,5 meter.

Dit is ook mooi hout 🙂 ik vind dat fijne wel mooi... die slagtanden zijn wel mooi (heb ik zelf ook) maar ogen vaak zo geplaatst.

Klopt. Ik probeer dat zelf altijd zoveel mogelijk te vermijden, maar dat is toch wel erg lastig eigenlijk...

Toch maar weer een L-nummertje opgehaald, een L201. Deze heb ik al eens eerder gehad, maar was toen heel erg klein.
Deze is nu een centimeter of 8/10 gok ik. Ik zal vanavond even kijken of hij zich op de foto laat zetten.

Dat vraagt om een foto!

Hij heeft helaas al het stuk hout tegen het filter geclaimd, en laat zich niet meer zien.
Misschien dat hij van de week weer aan de wandel gaat 😉

Ook hier wat Vallisneria ingedaan:
gDedOT5rBVHGvXdTZggqSTmd-th3soqh.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan