Wat is er nieuw

Apistogramma borelli en Boraras brigittae

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarlonnekeW
  • Startdatum Startdatum
M

MarlonnekeW

Guest
Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie Apistogramma borelli en Boraras brigittae?
Gaat dat goed samen of zien de Borelli's de Rasboras als een lekkere snack?

Alvast bedankt!

Ik heb geen ervaring met de combinatie maar ik denk dat borelli ze wel met rust laat. Alleen moet de brigitae niet te koel. 23 graden is echt wel de minimale temperatuur. Borelli mag wel wat koeler. Qua temperatuur past danio margaritatus beter.

Ik heb anders een flinke poos de Boraras brigittae op 20/21 graden gehouden. Geen uitval, alleen ze waren wat rustiger dan toen ik ze op 24 graden hield, maar dat is met de meeste vissen zo.

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik twijfel inmiddels ook of ze wel zo warm moeten. Seriously fish heeft het over 20-28 graden en zelf heb ik ze nu op 22-23 graden zitten en dat gaat prima; ze zijn alles behalve schuw, mooi op kleur en best actief, rekening houdend met het feit dat het niet super drukke vissen zijn.

Verder denk ik dat ze (mits ze niet opgegeten worden) wel eens heel goed bij de Borelli's zouden kunnen passen. Ze zwemmen vooral middenboven, waardoor ze elkaar niet in de weg zitten, het zijn geen drukke zwemmers en het zijn geen eierrovers, dus op dat gebied zullen er ook niet zo snel conflicten ontstaan.
Optisch lijkt het me ook een mooie combinatie, dat de Borelli dan duidelijk de grootste vis en hoofdbewoner is.

Ik had me inderdaad vergist in de temperatuur, voortaan toch even nakijken voor ik iets uit het hoofd zeg. Denk inderdaad ook dat het een prachtige combinatie is. Rood bovenin en blauw en geel op de bodem.