Apistogramma Borellii en corydoras?


aquariumfan :-)

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2021
Berichten
132
Hallo,
Ik wil binnenkort mijn visbestand wat gaan aanvullen, ik blijf maar kijken naar de mooie dwergcichlide.
Zou deze ook bij corydoras kunnen?
Mijn bestand op dit moment:

-11 vuurtetra
-7 corydoras paleatus

Het aquarium is 80x35x40 cm
Hier zou ik dan nog 5 vuurtetra’s bij willen, een harem (1m,2v) apistogramma borelli en 7 japonica garnalen.

Dus zou dit bestand kunnen?

-16 vuurtetra
-3 apistogramma borelli (1m, 2v)
-7 corydoras paleatus
-7 japonica garnalen

Ik heb nog een halve kokosnoot liggen als schuilplek, de bodem bestaat uit zand ( 1 mm), het aquarium is goed beplant en er zit ook een stuk spiderwood in waar de apisto’s onder kunnen (holte).
Alvast bedankt!

-Louiza
 
In mijn ervaring is de Apistogramma borelli een wat meer rustige soort die niet zo goed combineerde met Corydoras in kleinere bakken. Ik weet niet of ik het zou aanraden.
 
Ik had ong dezelfde wensen en mij werd dat door best veel mensen afgeraden, omdat de corydorassen te druk zouden zijn voor de dwergcichlides.
Japonica's kunnen wel.
 
In mijn ervaring is de Apistogramma borelli een wat meer rustige soort die niet zo goed combineerde met Corydoras in kleinere bakken. Ik weet niet of ik het zou aanraden.
Ik had ong dezelfde wensen en mij werd dat door best veel mensen afgeraden, omdat de corydorassen te druk zouden zijn voor de dwergcichlides.
Japonica's kunnen wel.

Dankjewel voor de reacties!
Ok, dan is het geen optie. Ik denk dat ik maar beter een koppel honinggoerami neem inplaats van de apisto, misschien komt er ooit nog een speciaalbakje voor dit visje, want vind het echt prachtige beestjes. Nogmaals bedankt voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan