Wat is er nieuw

Apistogramma cacatuoides met lange rugstralen: speciaal?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Mijn jonge Apistogramma cacatuoides man (eigen kweek) heeft vrij lange rugstralen (ik weet de correcte term niet). Ze wapperen zelfs wanneer hij ze niet rechtop zet. Mijn vorige mannen hadden dat niet en op het internet blijkt het ook niet zo vaak voor te komen, zeker niet met deze kleuring. Is deze caca speciaal of is het gewoon een zoals de anderen?

xTmWtvG.jpg

Dit is een normale man. Heb ze in de winkel vaker zien zwemmen met lange rugvinstralen 🙂

Mss kan een kaka expert je meer uitkomst bieden.

Dit is duidelijk het opperhoofd onder de jongen geweest en die groeit dan eigenlijk altijd uit tot de fraaiste van het stel. Bijzonder fraai beest.
Extreem speciaal ofzo is het niet als je je bedenkt dat op elk legsel er wel een paar exemplaren zijn met deze potentie. Moeten ze alleen de kans daartoe krijgen door goede omstandigheden. Dat is bij deze duidelijk zo geweest!

~ Ivo

Ivo, de opmerking over het opperhoofd klopt inderdaad. Mijn andere mannetje (veel kleiner) heeft meer tekening in zijn vinnen, maar zit achter in de groei. Ik denk nu zelfs dat ik 4 mannetjes en 2 vrouwtjes heb wanneer ik kijk naar de rugvinnen.

Zou het kunnen dat 2 mannetjes geen kleur hebben of 'Orange flash' zijn? Ik zal morgen foto's proberen nemen anders.

Is idd normaal,ik heb ook zo,n exemplaar. Uit eigen kweek.

had er ook 1 uit eigen kweek, zie ze wel vaker.

het kan dat 2 mannetjes wat minder kleur hebben. bij mij werden 2 jongen "orange flash" als je het zo wil noemen, terwijl de andere 20-25 gewoon allemaal triple red waren.

de man op de foto is ook al op verkoopbare leeftijd trouwens, voordat hij met je vrouwtjes gaat klooien 😉

Zwits zei:
de man op de foto is ook al op verkoopbare leeftijd trouwens, voordat hij met je vrouwtjes gaat klooien 😉

Dan zijn er zo weer een boel kleine opperhoofdjes 😀 😉.

Wat een mooi beest zeg!

De juiste term is trouwens vinstralen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan