Wat is er nieuw

Apistogramma cacatuoides orange??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Khoppie
  • Startdatum Startdatum
K

Khoppie

Guest
Beste mede forum leden,

Ik was gisteren bij de LFS en toen zag ik daar wel een hele aparte vis. Ik weet het de Apistogramma Cacatuoides is geen aparte verschijning maar vond dit mannetje toch best apart.
Heb helaas geen foto maar kan het zo ook wel uitleggen 🙂

Ik dacht namelijk eerst dat het een uit de kluiten gewassen vrouwtje was. De vis is nagenoeg helemaal geel met een zwarte horizontale streep en fel oranje rug en staartvin.
Dus ik tegen 1 van de medewerkers zo'n groot vrouwtje heb ik nog nooit gezien. Toen vertelden ze me dat het geen vrouwtje was maar een mannetje. Ik kon dit eerst niet geloven omdat de overige mannetje wel donker grijs/bruin waren en de vrouwtjes gelig tot grijs.
Maar moest ze tocg gelijk geven. Hij had alle uitelijke kenmerken van een mannetje behalve de gele kleur. Een brede muil, zeer hoge rugvin die tevens verlengs was aan de achterzijde en forser dan de andere vrouwtjes.

Zijn er meer gevallen bekend van mannetjes die deze gele kleur hebben en zo ja hoe komt dit? Is dit iets speciaals of noujuist een miskleun tijdens het kweken.

Heb hem en 2 vrouwtjes wel gelijk apart laten zetten en gereserveerd 😀 vond ze zo mooi 😀

Ook ben ik er al aan uit dat ik voorlopig nog mijn huidige inrichting houd en verschillende soorten handschoenen ga proberen. Mag toch wel aannnemen dat er kwalitatief goede handschoenen te verkrijgen zijn zonder lekkages.
Ben al aan het zoeken geweest voor rubber handschoenen van 90cm net zoals de plastic handschoenen die ik van de vee arts had. Heb ze al wel van 60 cm gevonden maar bespreek dit wel verder in mijn andere topic 🙂

Hoor het wel 🙂

zoiets?

Weer zo'n kweekvorm die in mijn ogen helemaal niets met enige wildpopulatie te maken heeft... "orange flash".

~ Ivo

Was het niet wit?Die had ik laatst gezien.

Ik ga weer vervelend doen.Om eerlijk te zijn vind ik het niet verstandig met het bestand wat je nu hebt.Cacatuoides kunnen zeer agressief zijn. Hopleijk gaat het wel goed.

Als ik zo eens kijk lijkt hij er heel veel op inderdaad.

Als ik in google apistogramma cacatuoides orange intype is het, het eertse plaatje wat je te zien krijgt alleen is die ik gezien heb nog een beetje geler.

Dacht dat het iets apparts was maar dit is dus gewoon weer een kweekvariant net als de Mikrogeophagus Ramirezi gold 🙂

Ik heb ze nog niet hoor visstick dus kan altijd nog naar de LFS gaan en aangeven dat ik ze toch niet wil 🙂
Ik weet namelijk dat ze best agressief kunnen zijn voral als er een nestje in het spel is. Ook ben ik niet zo weg van kweekvarianten dus denk niet dat het hem gaat worden 🙂

Je hebt ze ook met witte lijven,zien er lijkbleek uit.Vind het maar niks, maar smaken verschillen.

Nee deze is echt geel maar heb op internet inderdaad ook al helemaal witte varianten gezien.
Vind de gele wel mooi opzich maar ben niet zo van de kweekvarianten dus vind ze wel mooi maar uit principe zou ik ze niet kopen 🙂 Tevens moet ik je denk ik wel gelijk geven kwa gedrag. Ik ben niet bang dat er gewonden zullen vallen maar ik denk wel dat de sleutelgatjes regelmatig een snauw zullen krijgen.

Als jij het mooi vind waarom niet? Er is niet mis met kweekvarianten. Sterker nog ik heb bijna alleen maar kweekvarianten.

Als je zo gaat denken loop je vast ook met een wolf aan een riem ipv een hond. 😉

Ben zelf ook niet pers� tegen kweekvormen.Ik heb zelf ook een cacatuoides man die voor rood door moest gaan (ook omdat ik wildkleur niet kon vinden). Smaken verschillen nou eenmaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan