Wat is er nieuw

Apistogramma hongsloi, man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
Z

Zwits

Guest
Hallo allemaal.

ik heb recentlijk een harem a. hongsloi gekocht, maar van 1 van de vrouwen twijfel ik of het wel een vrouwtje is en niet een jong mannetje.

De reden waarom ik twijfel is omdat ze een stuk grover gebouwd is dan het andere vrouwtje,iets boller en gedrongener.ook heeft ze een beetje rood heeft op de buik. dit rood zit niet zozeer aan de achterkant van het lichaam, maar meer achter de kieuwen.

misschien dat iemand anders het zeker weet?

484725_0_82_img_1149.jpg

591875_0_82_img_1173.jpg

245897_0_82_img_1124.jpg

266395_0_82_img_1196.jpg

De ene keer denk ik aan een vrouwtje dankzij de zwarte streep in de borstvinnen en de zonder bult aflopende bovenkant van de kop.

Maar die kleuren bij de laatste foto doen me dan weer twijfelen.

Echter door het doorkweken met andere soorten hebben de A. hongsloi red(geen pure bloedlijn dus) meer kleur gekregen. Dus gaat het bij jou om wildvang(onwaarschijnlijk) of om nagekweekte vissen?

Hoe groot is het exemplaar nu?

Daarom twijfel ik zelf ook..

Het is nakweek, "vrouwtje" zal tussen de 4 en 5,5 cm zijn.

Even tussendoor: vrijwel iedereen verwart buikvinnen met borstvinnen.

Vind haar niet zo vierkantig als van Deen man verwacht zou worden.

gezien de lengte zou ik toch zeggen een vrouw met wat manlijke trekjes die er door het kweken in zijn gekomen maar 100% zeker ben ik echt niet.
Heb je nog een bak waar hij zij in zou kunnen dan zou je het na een paar weken of zelfs sneller
denk ik al wel moeten zien

de zwarte streep in de buikvinnen zegt volgens mij ook niks
mij huidig wildvang borelli man heeft die namelijk ook gewoon en dat is 100% zeker een man hij heeft namelijk al voor nageslacht gezorgd

Klopt, Ivo. Stomme vergissing, maar ja dat is door het lichaam van de mens dat men het zo zegt. In zijprofiel is de vis breder, terwijl wij in voorprofiel breder zijn. Dus eigenlijk in welk profiel je het meeste van de ribben kan zien is de borstkant.
(En ik dan als bioloog in sp� 🙁 )
Ook al heeft het eigenlijk met de ligging van het hart en andere organen te maken.

Die zwarte strepen zijn inderdaad niet een sluitend bewijs, zo heb ik ook een jong mannetje met zwarte BUIKvinnen 😀.

Maar Zwits, kan je niet nog wat foto's nemen? Die geven misschien meer uitsluitsel.

het vrouwtje is inmiddels flink van kleur veranderd (flink wat artemia gehad). ze sjanst behoorlijk met het mannetje dus ik denk dat we kunnen stellen dat het een vrouwtje met wat mannelijke trekjes is. uit een bepaalde hoek denk ik telkens dat het een mannetje is door de wat grovere bouw en af en toe denk ik ook zeker te weten dat het een vrouwtje is.

maar bij deze nog wat foto's, met en zonder flits.

448632_0_82_img_1200.jpg

371299_0_82_img_1221.jpg

999641_0_82_img_1225.jpg

532951_0_82_img_1227.jpg

673145_0_82_img_1236.jpg

Een prachtig vrouwtje als je mij vraagt. Volgens et Uwe R�mer geven bij deze soort, de zwarte buikvinnen inderdaad de beste aanwijzing.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=H1R6bbfi6Ro[/video]

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan