apistogramma macmasteri


FiekeMieke

New member
Lid geworden
10 november 2022
Berichten
1
Leeftijd
32
Hoi, mijn vriend wil graag de apistogramma macmasteri, alleen vinden we overal op internet verschillende info over het houden hiervan, o.a. de waterwaardes.
Nu lazen we dat deze speciaal water nodig zouden hebben, zuur water.

Kan iemand ons wat meer vertellen over hoe deze nu juist gehouden moet worden en of deze nu wel of niet in de gezeldschapsaquarium kan.

Alvast erg bedankt.
 
Ik heb de apistpgramma ook hier in een gezelschapsbak tevens mijn dochter en vader ook dit gaat prima hoor zet alleen geen meerdere mannen bij elkaar beetje afhankelijk van de ruimte ik heb nu 1 setje en 2 jongen van 7 maanden zwemmen gaat prima ze zitten hier met diverse soorten tropische visjes dit gaat prima ik zou ze alleen niet met andere ciclidesoorten samen zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zitten hier niet in zuur water maar de normale waterwaardes en half osmose en half kraanwater verder leggen ze met regelmaat eieren dus niet echt speciaal water
 
Apistogramma macmasteri is een van de meest vergevingsgezinde Apistogramma soorten. Hoewel ze het duidelijk beter doen op zacht en zuur water zal iets harder en basisch niet meteen tot problemen leiden. Welke waterwaarden heb je op dit moment in de bak?
 
Ik heb ze ook in een gezelschapsaquarium en gaat perfect! Ze zwemmen zelfs tussen mijn Diamond Gouramis, voelen ze zich daar helemaal op hun gemak.
 

Terug
Bovenaan