Wat is er nieuw

Apistogramma ramirezi poging 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter dennerli
  • Startdatum Startdatum
D

dennerli

Guest
Hoi,
Toen ik net begon heb ik een paartje antennebaarjes gehad helaas maar twee dagen. Ik heb weer wat meer "ervaring" en in de loop van de tijd is mijn aqua zo veranderd, zwarte grind bodem is er uit vervangen door zand, juwel binnen filter eruit vervangen door eden 511 en meer planten. Dat ik het graag nog een keer wil proberen.

Ik weet dat het erg gevoelige visjes zijn mijn ph is 7 en de kh is iets van 5/6 (mijn druppel test set zegt eerst een druppel toevoegen als de kleur omslaat in geel is de waarde lager dan 1 dh, maar na 5 druppels word het geel en ik weeg niet of ik de eerste druppel ook mee moet tellen)

Is het nodig om over turf te filteren? Hoe bruin word het water eigenlijk, zo bruin dat je er amper door kan kijken?

Is er ook een goed kopere turf variant? Bijvoorbeeld een die ze eigenlijk in de tuin gebruiken ofzo.

Kan ik dit ook kopen: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Hoe groot is je aquarium? en wat zijn de overige bewoners? als je een foto post kunnen we gerichter helpen.

Zorg dat je wat bladeren op de bodem hebt liggen. Gedroogde eiken, beuken en Catappa bladeren elzenproppen kunnen ook de pH laten zakken en je water aanzuren. Als je succesvol ramirezi wilt houden zal de pH naar de 6 of lager moeten.

Mijn aquaruim is 60 30 40 ongeveer 70L.
20150906_203829_zpsaxoul8x6.jpg

Mijn bestand
8 ringband snoekjes
8 aardbei rasbora
X crystal red
X vuurgarnalen
De garnalen ga ik waarschijnlijk in mij aqua 40 uit zetten.

Niet goed te zien maar links achter staat hout.

En deze gewoon er af halen wat ik nodig heb? http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-ter ... ousPage=lr

Oke dat ziet er uit als een amazone bak, ik weet alleen niet of deze bak groot genoeg zal zijn voor een koppel antennebaarsjes. Ik zou beukenbladeren en eiken bladeren gaan plukken (groene, van de takken af) deze moet je een aantal dagen drogen (in een donkere doos, doe ik meestal) en wanneer ze goed droog zijn kun je ze in het water leggen. misschien zullen ze niet meteen zinken maar na een dag liggen ze op de bodem en worden ze langzaam bruin.

De garnalen zullen er ook van eten, die houden we van een blaadje 😉

Als je met turf wil werken zou ik het in het filter stoppen. Pas als je pH onder controle is en stabiel zou ik de vissen toevoegen als dat gaat in een 60cm (laat ik even aan andere forum leden over)
Het kan goed gaan, maar ook net zo gemakkelijk fout.

Oke bedankt, ik heb zojuis elzen proppen toe gevoegt, deze had ik nog.
Voor zo ver ik weet kan een koppel antennebaarzen wel in een aquarium van 60cm, ik heb genoeg verstop plekken.

Zo gister de vissen gekocht(enige dag dat ik kon aankomende weken i.v.m stage en school)
Kh is 1 gezakt is nu 5 de ph is 7-6,5 ik heb aardig wat elzenproppen toegevoegt en ongeveer 30 gram turf in een aqua flow 100 gedaan kan dit? Filter is een heel gekloot om open temaken.

De vissen zijn best actief zijn de hele dag bezig met zand filteren en uit spugen, als ik voor het glas sta komen ze gelijk kijken.

Ik geef best vaak diepvries voer maar hoeveel moet ik geven, aan al mijn vissen heel blokje,half of een kwart? De regel wat ze in 3-5 min op kunnen vind ik niet toepasbaar bij droogvoer zowel als bij diepvries voer, omdat de vissen maar ��n stukje per keer kunnen pakken en de rest dwarrelt naar benenden. Ik voer diepvries voer met een spuit.

Zijn er nog bepaalde kenmerken waar ik aan kan zien dat ze zich niet lekker voelen of ziek zijn?

Onder vrouw boven man
20150908_213524_zps6q4djs2x.jpg

20150908_213544_zps9ynf28ad.jpg

20150908_213512_zps28cmhkjq.jpg

(Water is donkerder maar deze foto's zijn met speciaale stand gemaakt)
20150908_213212_zpsu5dfyxoa.jpg

20150908_213454_zpsvae1pwuj.jpg

20150908_212917_zpsn9gpezcm.jpg

Ik heb zon vermoeden dat deze bak wat klein is voor Ramirezi, lijkt kleiner dan 60 cm? 60 Is dacht ik echt minimaal.
De mannen kunnen soms vrij heftig op de vrouwen jagen, dus hebben ze wel de ruimte en voldoende verstopplekken nodig.

Om je Ph/KH/GH lager te krijgen kun je ook een losse plak turf in de bodem leggen of langs de achterwand leggen. Filteren over turf werkt wel beter, je kunt ook turfbolletjes kopen, die kun je gemakkelijk in het filter stoppen. De verkleuring valt erg mee vind ik.
Ook kun je een PH verlagende bodem gebruiken, akadama of flora bodem. Veel hout werkt ook PH verlagend, dit geeft meteen weer wat extra verstopplekken.
Ik gebruik zelf ook nog eikenextract, dit kun je in kleine hoeveelheden toevoegen.
Uiteraard wel opletten dat je PH niet teveel gaat schommelen. Ook osmosewater werkt erg goed, maar dat moet je dan wel tot je beschikking hebben.
Overigens kun je beter een iets hogere maar stabiele PH hebben dan een lagere maar steeds wisselende PH.
En als het nakweek is kunnen ze dat ook prima hebben, alhoewel ze zich meestal wel fijner voelen bij de juiste waterwaarden als je die kunt bereiken en behouden. Aangezien ze ook slecht tegen vervuiling kunnen is vaak waterwisselem een noodzaak en dan kunnen de waterwaarden ook weer erg gaan schommelen.

Het zijn erg mooie visjes, maar inderdaad gevoelig.
Ik heb een poosje een kweekbak gehad, speciaal voor Ramirezi ingericht. Ik heb ook meerdere keren nestjes gehad maar uiteindelijk aten ze de jongen toch weer op helaas. Nu zijn ze weer terug naar de gezelschapsbak waar ze het verder goed doen.

Je kunt goed zien of ze het naar hun zin hebben , de kleuren zijn dan sterker. Jouw vissen zijn nog wel gestressed, dat kun je zien aan de verticale grijs/zwarte strepen, vooral goed te zien bij de man op de laatste foto.

Succes!

Bedankt, het aquarium is wel 60cm maar ik ben nog niet zo goed in diepte cre�ren.
De vissen onderling zijn gelukkig niet aggeresief naar elkaar, zitten vaak zelfs bij elkaar.

Keek net naar mijn aquarium en zag dat een blad van de anubinas bezaaid lab meg eigjes, met het ramirezi mannetje er bij.

Hoe zit het met water verversen? Gewoon doen of beter even wachten?
Kan helaas geen foto maken de eitjes zitten heel hoog op een anubinas blad.

Ik ben ook nog gebeten door het mannetje 😀

Ik zou een keer het verversen overslaan omdat je anders veel stress cre�ert voor de vissen.
Als een bak goed draait dan is dat voor een keer niet zo erg hoor.

De eitjes zijn volgens mij uit gekomen en ze zijn verplaatst het zijn nu beweegende witte stipjes. Wat moet ik nu voeren?
Aan de ene kant lijkt het me wel leuk als ze groot worden, maar ik kan ze niet houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan