Wat is er nieuw

Apistogramma viejita

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edolem
  • Startdatum Startdatum
E

Edolem

Guest
ik kan wellicht een koppel Apistogramma viejita uithalen. Mijn pH light echter een beetje aan de hoge kant... 7.8 zo ongeveer.
Kan dat?

als het de echte viejita is wat ik niet verwacht dan nee want dit is wildvang of f1
als het mac macmasteri is dan zou het kunnen maar met wat turf in het filter zou het een stuk beter zijn

Zou het inderdaad iets lager aanhouden.

Hoe zijn je andere waterwaarden?

Dravik2 hoezo niet?. Er zijn vrij veel kwekers van de echte in Nederland.
Verder zal het dan ook F1 zijn deze is zover ik weet gekweekt op een redelijk neutralen waterwaarden.
Maar voor kweek is dan een iets lageren weer handig.

Kijk of je richting de 7,0 pH en Gh en Kh van 6-10 zit dit is volgens een vriend van mij voldoende hij kweekt ze daarop of laat ik zeggen 1 van zijn paartjes

er zijn toch maar een paar echte viejita koppels geimporteert??
de waarden die ze in het wild hebben zijn dacht ik behoorlijk zuur dus dan zou ik zeker niet boven de 7 uitkomen ook nog niet bij f1

Klopt. Maar dat is al weer een tijd geleden in de tussentijd zijn er 6 mensen die er in Nederland op regelmatige basis mee kweken en dit gebeurd zowel op leidingswater als op iets wat zuurder water. Ik had de kans om er te kopen enkel was het aantal op dat moment te weinig voor mij om een goede groep te vormen en toen besloten voor de Elizabethae te gaan.

oke dus nog even en dan zijn ze redelijk verkrijgbaar en enigszins normaal te betalen 😛

Dravik2 dat zijn ze nu al. Je kunt er in ieder geen Elizabethae voor kopen voor de prijs van 1 man en 1 vrouw Viejita 🙂.

oke 🙂 dan moet ik ook maar eens kijken of ik een extra bak kan krijgen 🙂

Misschien moeten eens wat concretere prijzen worden genoemd?
Wat de een betaalbaar of redelijk betaalbaar vindt is de ander te gortig.
Niet echt bruikbare info zo 😉

Ik heb de echte viejita al voor 20 euro per koppel gezien. Vrij goedkoop dus.

Geef toch als voorbeeld dat je er geen Elizabethae voor kan kopen dus zitten ze zeker onder de 27� Maar inderdaad 20� per koppel/man en vrouw. Dus zijn zeker betaalbaar.

Nog niet zo heel lang geleden Elisabethaes zien zwemmen voor 14 p/s dus ja 😉

Edolem zei:
ik kan wellicht een koppel Apistogramma viejita uithalen. Mijn pH light echter een beetje aan de hoge kant... 7.8 zo ongeveer.
Kan dat?
niet te veel hechten aan de pH alleen.

Tsja ik wil toch eigenlijk wel graag proberen de ph te verlagen.
Overigens kan ik ook ergens Cleithracara maronii uithalen. Wie heeft deze soort wel eens gehouden in een gezelschapsbak?
hou er even rekening mee dat ik een 180 bak met veel schuilplaatsen.
is dat een goede combinatie?

Wat heb je er nog meer in zitten?

Dat is een uitzondering en dat weet jij ook. Ken geen 1 winkel die ze voor onder 25� verkoopt

mss zei:
Dat is een uitzondering en dat weet jij ook. Ken geen 1 winkel die ze voor onder 25� verkoopt
Nee dat was toen geen uitzondering. En doordat het re�el is dat anderen een andere prijs in hun hoofd hebben (immers dat was een hele normale prijs voor die lichtingen) vlieg je deze keer uit de bocht.
En in zijn algemeenheid geldt: dit soort discussies voorkom je eenvoudig door gewoon prijzen te noemen in plaats van vergelijkingen te maken.

@Jeppo: ik heb een 180 bak, met grote scholen congozalm, regenboogvis, citroentetra, bloedvlektetra, zwaarddrager, synodontis, clownbotia, een beetje in die richting.
wil graag wat ander karakter in de bak.

oh en wat ze kosten is toch niet zo relevant....

oh btw.. ze staan niet meer op MP... maar advies op andere dwergcichliden graag.

Edolem zei:
@Jeppo: ik heb een 180 bak, met grote scholen congozalm, regenboogvis, citroentetra, bloedvlektetra, zwaarddrager, synodontis, clownbotia, een beetje in die richting.
Vetgedrukt twee redenen om Apistogramma's en andere bodemgerichte dwergcichliden achterwege te laten.

Klinkt overigens ook als een aquarium dat al behoorlijk vol zit.

Mascha&Ivo zei:
Edolem zei:
Vetgedrukt twee redenen om Apistogramma's en andere bodemgerichte dwergcichliden achterwege te laten.

Klinkt overigens ook als een aquarium dat al behoorlijk vol zit.

+1

daarbij is het mooier om 1 soort scholenvis te hebben en het oogt minder druk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan