Apistogramma vrouw jaagt op man

crazy fish

Well-known member
Lid geworden
26 februari 2010
Berichten
198
Locatie
Leidschendam
Hallo allemaal,
Ik merk de laatste dagen dat mijn apistogramma borelli vrouw op het mannetje jaagt.
De vinnen van het mannetje hebben nu ook wat verwondingen.
Er is geen nestje dus dat kan het niet zijn.
Ze zitten met z'n 2en in een juwel rekord 600 zonder medebewoners.
Wat zou ik kunnen doen?
 
Weet je zeker dat ze geen nest heeft? Ze kunnen hun nesten enorm goed verbergen.
Mijn vrouwen geven de man altijd een duidelijke waarschuwing wanneer hij te dicht bij een nest komt, als hij te lang in de buurt blijft jagen ze hem (hardhandig) weg.
 
probeer goed veel schuilplaatsen te cree�ren en de zichtlijnen wat te onderbreken. Deed mijn vrouwtje ook en na een week was de Borelli man dood.....
 
Ik was idd al van plan om nog wat extra schuilplaatsen te cree�ren, hopen dat het daarna beter gaat.
Ik denk ook dat ik te weinig fijn bladerige planten heb.
Merendeel van de planten is namelijk een echinodorus soort.
 
Heb je een foto van de bak?

~ Ivo
 
X0or_pimtMzJTJ7A-wb6PDHuGEgOXFnv.jpeg

De kokosnoot ligt daar nu als extra schuilmogelijkheid
 
Hmm, je mag zeker nog meer hout gebruiken om extra schuilmogelijkheden te creeren.Om je een idee te geven:https://www.google.nl/search?q=south+american+biotope&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Hf5YUreENanB0gXA4oCQCQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1297&bih=712

Je mag ook zeker meer kokosnoten of andere holen gebruiken. Volgens mij heb je er nu ��n?
 
Ik ga over een weekje het filter eruit slopen en dan ga ik gelijk de inrichting wat veranderen, ik zal nog wel even voor wat hout kijken.
Het valt me wel op dat kienhout de laatste jaren wel een stuk duurder is geworden bij mij in de buurt.
Dus ik denk dat ik maar een groot stuk moorkien hout erbij ga bestellen.
 
Terug
Bovenaan