Wat is er nieuw

Apistogramma

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Ik heb een aquarium van 80x30 in het midden 40x60 ik heb er twee kokosnoten in staan en redelijk veel hout en ik voeg ook nog een paar pvc buisjes toe maar nu mijn vraag kan hier een harem of koppel in en wat is het beste.
 
7a50fd530cfdaadabffc5882d11d4cfa_zpsdff63aef.jpg

Maanvissen zijn er nu uit en de planten zijn groter geworden en ik heb nu als filter een filter jbl cristalprofi e900 er in.
 
Wat is je bestand nu? Waterwaarden? Sommige dwergcichliden vragen toch wel licht zuur water. Ze willen het liefst veel schuilmogelijkheden hebben door middel van planten en kienhout. Kokosnoten etc. kan ook, persoonlijke voorkeur. Het lieft een harem, maar jij kan denk ik beter een koppeltje nemen omdat er een kans is dat de vrouwtjes elkaar te lijf gaan. Het beste kan je een harem houden in een iets groter aquarium. Welke soort had je in gedachten?
 
De apistogramma cacatuoides
Het bestand 4x vuurneon
2x kardinaal
3x platy
1x halfsnavelbek
 
Jochempie000 zei:
De apistogramma cacatuoides
Het bestand 4x vuurneon
2x kardinaal
3x platy
1x halfsnavelbek

De Cacatuoides is een leuke soort. Heb ik zelf ook. Ik denk dat het beter is om eerst je bestaande visbestand op orde te maken.

Vuurneon's en Kardinaaltetra's zijn scholenvissen. Vuurneon's kan je het beste vanaf 10 stuks houden. Dat geld ook voor de Kardinaaltetra's. Nu heb je wel twee verschillende scholenvissen in een 80cm bakje. Dat kan er chaotisch uit zien. Ik denk dat je het beste ��n van de twee scholenvissen kan houden en uitbreiden.

Wat betreft deze dwergcichlide. Het zou wel moeten kunnen als je je bak op orde hebt. Het zijn sterke vissen. Het liefst wil deze soort in een harem gehouden worden, maar aangezien de afmetingen kan je beter een koppeltje houden denk ik. De vrouwen zullen gaan vechten. Hou in het begin wel de twee in de gaten want misschien gaat de man teveel achter ��n vrouw aan.
 
GuitarDion zei:
Wat betreft de dwergcichlide. Het zou wel moeten kunnen als je je bak op orde hebt. Het zijn sterke vissen.
De soort waar het hier om gaat ja is bijzonder stootvast, maar laten we dat wel even benoemen, want er zijn toch wel erg veel dwergjes waar niet te lichtzinnig over moet worden gedacht 🙂

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
GuitarDion zei:
Wat betreft de dwergcichlide. Het zou wel moeten kunnen als je je bak op orde hebt. Het zijn sterke vissen.
De soort waar het hier om gaat ja is bijzonder stootvast, maar laten we dat wel even benoemen, want er zijn toch wel erg veel dwergjes waar niet te lichtzinnig over moet worden gedacht 🙂

~ Ivo

Z��r zeker. Daarom zeg ik dat deze soort wel een sterke en goede ''beginners'' dwergcichlide is. Kan je niet van alle dwergjes zeggen.
 
Dus meer holletjes van pvcbuis er bij en een koppel? Of mag het ook een harem.
 
Persoonlijk vind ik de bak te open voor een harem dwergcichliden. Je hebt weinig zichtbrekers, en dat is precies wat dwergcichliden nodig zijn. Als je er nu een harem in stopt, dan heb je gauw kans dat de vrouwtjes continue in de clinch liggen. Ik zou zelf ervoor zorgen dat je de middenstuk iets dichter inricht. Daarnaast aan te raden om per vrouwtje Apistogramma, er 2/3 holen te nemen. Ook vind ik 80cm net iets te krap voor een harem cacatuoides. Ik zou dus zoeken naar een koppel of een andere soort dwergcichlide.
 
Dit is mijn bak nu
935786974114a7c9803acb04ec71b748_zpsf646402d.jpg

Rechts
4ce4e2515db1ae780706260cf4da348d_zpsce284230.jpg

Midden
1c504df1034e29af1c400b441897dc6f_zpsf47ebaf1.jpg

Links
a8ba989d039cac996e4ada478a03d78a_zpsa0e6ae97.jpg

En nu gertbl
 
Op de foto lijkt hij donkerder maar hij is wel wat lichter
 
Ik vermoed dat Gert deze nog steeds te open vindt. Er is namelijk weinig aan zichtbreker bij.

Heel leuk ongericht hoor, maar Apistogramma proof zal nog moeten blijken.

~ Ivo
 
Wat moet ik doen om het dichter te krijgen, waardoor er wel een harem in kan.
 
zorgen dat als er een harem in komt, ze elkaar niet de hele tijd zien. zorg ook dat ze zich kunnen verstoppen als er een opgejaagd wordt.

dit kun je doen met hout en takken maar ook met planten. het midden van je aquarium is nu erg open.
 
Zwits zei:
het midden van je aquarium is nu erg open.
Het gaat inderdaad om het nog open midden gedeelte.

~ Ivo
 
Oke ik zal het proberen kan er dan wel een harem in??
 
Zo heb ik het nu gedaan
eb5bae0f6aa83136b75ea124487299a8_zpsbe417cc7.jpg

En is het beter.
55fe999c8e094f98749b0f7e98ba2b22_zps0c60ce53.jpg
 
Ik heb nog 2 holletjes toegevoegd en er komen er nog 2 in
Kan er dan een harem in
 
Persoonlijk vind ik het midden nog te open. Plaats wat hout of steen en je komt een eind
 
Word al eem stuk beter maar ik zou inderdaad nog een paar stukjes hout plaatsen die wat de hoogte in gaan en dan naar de achterwand lopen (zo genoemde slagtanden) dan lijkt de bak me qua inrichting prima voor een harem apistogramma
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan