Wat is er nieuw

Apistogramma

• Onderwerp starter Onderwerp starter FrankyH
  • Startdatum Startdatum
F

FrankyH

Guest
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik naar Verloop aquaria geweest, beste een eindje reiden maar had gelezen dat het een mooie winkel is en het zag er goed uit.
Nu heb ik daar een harem apistogramma's gekocht, volgens de verkoper de Viejita.
Eenmaal thuis en losgelaten in mijn bak heb ik sterke twijfels dat het de Viejita is, ik neig meer naar de cacatuoides.
Dit is opzich niet erg want de visjes zijn hartstikke mooi, alleen heb ik er wel meer voor betaald.
Kunnen jullie mij hier uitsluitsel over geven?

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    168.8 KB · Weergaven: 134
  • image.jpeg
    image.jpeg
    177.4 KB · Weergaven: 141
Duidelijk een A. cacatuoides geen twijvel.

Dat is overduidelijk de Apistogramma cacatuoides.

niet heel veel verstand van maar ik vind ze inderdaad verdomd veel op cacatuoides oranje lijken.

Dat dacht ik dus ook al, ik ga ze eens een mailtje sturen.

Cacatoide inderdaad.
Wel mooi, maar natuurlijk niet waar je voor betaald hebt...

Trouwens: De viejita zul je waarschijnlijk nooit vinden. Ze worden amper geïmporteerd en er zijn dus heel weinig viejita's in Europa. Wat in de winkels A. viejita genoemd wordt, is vaak A. macmasteri.
Ik moet wel zeggen dat het de eerste keer is dat ik lees dat ze een A. cacatuoides als viejita verkopen.

Ik heb de winkel gemaild, kreeg antwoord dat het een duidelijk verhaal is en ze het gaan bespreken met de inkoop.
Dus ik wacht nog even op een definitief antwoord.

vind toch dat je ze mag terug brengen en korting krijgt op je caca´s (als je ze daar nog wilt halen)

toch jammer dat winkels niet de kennis hebben om het verschil te zien tussen een viejita en een cacatuoides.....

was het een echte aquaria zaak of meer een petsplace met aqua afdelingkje?

vind toch dat je ze mag terug brengen en korting krijgt op je caca´s (als je ze daar nog wilt halen)

toch jammer dat winkels niet de kennis hebben om het verschil te zien tussen een viejita en een cacatuoides.....

was het een echte aquaria zaak of meer een petsplace met aqua afdelingkje?

Zoals ik in mijn eerste post al zei hoeven ze van mij niet terug, zijn mooie vissen en ze doen het goed.
Dat ze het verschil niet zien is inderdaad jammer, zelf had ik al wel mijn twijfels in de winkel maarja.
Het was Verloop aquarium, een aquariumspeciaalzaak in Hazerswoude dorp.
Ben hier eigenlijk naartoe gegaan omdat ik op dit forum hoorde dat het een mooie zaak is en dat is het zeker.

Verder heb ik nog geen antwoord, als ik begin volgende week nog niets heb gehoord neem ik weer even contact met ze op.

Er was een kleine communicatie fout waardoor het mailtje naar het verkeerde adres was gestuurd, nu toch antwoord gehad.
Het word nu heel netjes opgelost, de fout was gemaakt en ik krijg het geld teruggestort op mijn rekening.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan