Wat is er nieuw

Aplocheilus lineatus gold kweekmethode?

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
52
Ik heb in mijn 2m bak Aplocheilus lineatus gold 1 en 2v. Ze hebben goed interesse in elkaar en gaan regelmatig naar de bodem om 'hun ding' te doen, maar het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat daar jonkies uitkomen. Niet alleen heb ik cory's die niet vies zijn van een eitje of 2, maar de zwaarddragers, elliotti's en helena's zullen ook wel alles opruimen.
Ik heb wel een ingedraaid 25 literbakje staan met wat waterpest erin. Heeft het zin om meneer A met één (of twee??) van zijn dames in dat bakje te doen en ze eruit te halen als ze klaar zijn?
En wanneer zijn ze dan klaar?
Iedereen zit nu op huiskamertemperatuur, het kweekbakje ook. Hebben ze dan juist een hogere temperatuur nodig of raken ze daardoor van de leg?

Kortom ik wil graag kweken met ze kweken, maar het internetadvies (eieren laten afzetten in de 'thuis'bak en de ouders er daarna uit halen). Hoe pak ik dit aan?

Jaha......nee dus. Ik heb een goed begroeide bak en nog nooit eitjes terug kunnen vinden. Het kan best zijn dat er wel ergens eitjes verstopt zitten, maar voorlopig weet iedereen ze sneller te vinden dan ik.

Gedurende een paar dagen een afzetmop dicht bij de filteruitlaat hangen.
Na een paar dagen de mop controleren en als er eitjes in zitten de mop verplaatsen naar de kweekbak.

Groetjes John.

maar voorlopig weet iedereen ze sneller te vinden dan ik.
Happy Looney Tunes GIF by Zypto

Na een paar dagen de mop controleren en als er eitjes in zitten de mop verplaatsen naar de kweekbak.

Groetjes John.
Dan het beste bovenin de bak (waar de 2 spraybars van de buitenfilters zitten) of onderin waar de uitlaat van het binnenfilter zit? (Waar iedereen wel gewend is eten te krijgen).

Groetjes John.
Dan het beste bovenin de bak (waar de 2 spraybars van de buitenfilters zitten) of onderin waar de uitlaat van het binnenfilter zit? (Waar iedereen wel gewend is eten te krijgen).
Gewoon even proberen!

Groetjes John.

Ik heb mevrouw A. nu in een kweekbakje gezet, met een vloer waar eitjes tussen kunnen vallen zonder dat ze opgevreten worden, wat schuilplanten aan het oppervlak en ze krijgt erg lekker voer en een verwarmingselementje. Hoe weet je dat een vrouwtje ver genoeg 'geprimed' is? Dikke buik of kun je het op een andere manier zien of is het gewoon een soort van blinde gok wanneer je het mannetje erbij zet?

Ik heb mevrouw A. nu in een kweekbakje gezet, met een vloer waar eitjes tussen kunnen vallen zonder dat ze opgevreten worden, wat schuilplanten aan het oppervlak en ze krijgt erg lekker voer en een verwarmingselementje. Hoe weet je dat een vrouwtje ver genoeg 'geprimed' is? Dikke buik of kun je het op een andere manier zien of is het gewoon een soort van blinde gok wanneer je het mannetje erbij zet?
Niemand? Ook geen ervaring met andere soorten (geen aplo's?)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan