Wat is er nieuw

Apparaat voor meting en alarmering temperatuur / waterniveau via LAN / Ethernet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Andre vd Velde
  • Startdatum Startdatum
A

Andre vd Velde

Guest
Momenteel bezit ik 2 aquaria. (en wil in de toekomst naar een derde). Ik zou graag in het bezit willen komen van een apparaat waaraan je temperatuursensoren en waterniveausensoren kunt koppelen. Dit apparaat moet te benaderen zijn via een Webserver/Ipadres of via een IPhone/Ipad App, zodat ik de temperaturen van meerdere aquaria in de gaten kan houden. Indien ik enkele dagen op vakantie ben en de temperatuur is te hoog of te laag of ik krijg lekkage en de waterstand daalt dan zou ik graag een mail krijgen of een melding op de telefoon.
Wat ik tot nu toe heb gevonden is:

Allnet ALLNET ALL3500/IP Home Automation Appliance
Conrad

Icelsius
Icelsius

Voor mij is het aflezen belangrijk, het apparaat hoeft geen regeltechniek te hebben (verwarming aan/uit enz.)

Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Ik denk dat je voor die prijsklasse al een aquariumcomputer hebt die dit doet en regelt inclusief nog een hoop meer.
 
de computer van peter_w kon dit volgens mij allemaal.
anders een APEX controller of de ROBO-TANK.

er zijn ongetwijfeld ook DIY opties met een arduino als uitgangspunt
 
Ik volg dit topic even. Lijkt me gaaf om langere tijd verschillende waarden (temp/ph .e.d) te kunnen meten/loggen/op afstand bekijken (in mijn geval i.c.m. Synology+Domoticz). Seneye is daarmee een stap in de goede richting alleen op termijn erg duur. Al is de hardware waarnaar Andre linkt ook niet goedkoop.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1848270
 
tuinkabouter zei:
de computer van peter_w kon dit volgens mij allemaal.

De kosten en mogelijkheden hiervan waren mij nog niet helemaal duidelijk maar ben het hele topic nog niet doorgelopen. Zag er wel top uit!
 
Ik vind enige reviews van de seney die negatief zijn o.a. over de betrouwbaarheid van de waarden die de thermometer aangeeft. Ik zal eens googlen naar APEX controller of de ROBO-TANK.
 
Als je toch in die prijsklasse zit zou ik voor een profilux computer gaan.
 
Andre vd Velde zei:
Momenteel bezit ik 2 aquaria. (en wil in de toekomst naar een derde). Ik zou graag in het bezit willen komen van een apparaat waaraan je temperatuursensoren en waterniveausensoren kunt koppelen. Dit apparaat moet te benaderen zijn via een Webserver/Ipadres of via een IPhone/Ipad App, zodat ik de temperaturen van meerdere aquaria in de gaten kan houden. Indien ik enkele dagen op vakantie ben en de temperatuur is te hoog of te laag of ik krijg lekkage en de waterstand daalt dan zou ik graag een mail krijgen of een melding op de telefoon.
Wat ik tot nu toe heb gevonden is:

Allnet ALLNET ALL3500/IP Home Automation Appliance
Conrad

Icelsius
Icelsius

Voor mij is het aflezen belangrijk, het apparaat hoeft geen regeltechniek te hebben (verwarming aan/uit enz.)

Wat is jullie ervaring hiermee?

Als ie read-only is, dan zal je snel spijt hebben dat je het niet kan sturen op afstand (of automatisch het ��n en ander doet).

Kant en klare dingen van de fabriek zijn dan weer beperkt in functies en mogelijkheden. Meestal zijn ze ook niet zelf uit te breiden. De software is firmware en kan je niet wijzigen. En zijn ze doorgaans vreselijk duur.

Dan kan je beter Peter_W zijn computer eens bekijken (moet ik zelf ook nog doen, maar hij ligt hier al in de schuif).

Ook andere mensen hebben vergelijkbare dingen.

Met zo'n DIY oplossing heb je v��l meer vrijheid wat je wil doen en qua prijs scheelt het enorm, zo niet, extreem zelfs.
 
Ok dank voor de vele reacties alvast. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar Peter_W zijn computer. Waar kan ik dat vinden. Als ik Computer Peter_w intyp bij zoeken krijg ik zoveel hits.
 
Andre vd Velde zei:
Ok dank voor de vele reacties alvast. Het maakt mij wel nieuwsgierig naar Peter_W zijn computer. Waar kan ik dat vinden. Als ik Computer Peter_w intyp bij zoeken krijg ik zoveel hits.

Dit topic moet je hebben ?
 
Niwla zei:
Wat kost de Peter_W oplossing dan?

Rond de 40 euro. Maar je kan dat ook duurder maken door bv. een luxe behuizing ergens te kopen en gebruiken.

Voor rond de 40 euro heb je de computer + een temperatuur sensor.

Dan heb je nog een relais gestuurde stopcontactdoos nodig. Maar die kan je ook zelf bouwen (is niet zo moeilijk) en kost ook een paar tientjes.

En dan hang je eraan wat je wil:
  • pH meter
  • magneetventielen
  • automatische voedersystemen
  • verlichting
  • koeling
  • verwarming
  • elektrisch gestuurde kogelkranen
  • ...
Het grote voordeel is eigenlijk vooral dat je de source code van de computer kunt wijzigen en aanpassen.

Kan je zelf niet programmeren, dan vind je vast wel iemand in je buurt die in C code kan inkloppen en wie weet kan je Peter wel overtuigen dat hij het doet voor jou.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan