Appelslak bij aankomst gaten in schild


Super! Ik zal kijken of ik foto's kan maken een keer maar ik durf te hopen op een Full Recovery! En dat toewel er gezegd is dat ie niet meer te redden was...
Laatst hadden ze het wel gezellig met z'n 4en, zaten bovenop elkaar :D zal ik straks even een foto van toevoegen
IMG_20161209_213704.jpg
 
Als je graag harder water hebt, koop dan bij een of andere bouwmarkt of tuincentrum ( of ga naar Limburg...) wat MERGELbrokken. Dit is KALKzandsteen en de kalk in deze steen lost heel gemakkelijk op. je zult zelfs zien dat je slakken erop gaan "grazen"!!
 
Als je graag harder water hebt, koop dan bij een of andere bouwmarkt of tuincentrum ( of ga naar Limburg...) wat MERGELbrokken. Dit is KALKzandsteen en de kalk in deze steen lost heel gemakkelijk op. je zult zelfs zien dat je slakken erop gaan "grazen"!!

Hierdoor stijgt je PH wel!
 
heyyy misschien heb je hier wat aan.




Tja wat ik hier van moet zeggen weet ik zo niet en ik zat te wachten op het moment dat ze de slak in de kleur van de nagels ging lakken:juggle:. Ik weet niet of dat plastic nu wel zo goed is voor de slak maar ja dat is maar een gedachte van mij dus.
 
Haha, nou, k was niet van plan t huisje te gaan lakken :D nee hoor, de slak is al zo goed geheeld dat het niet nodig is, ik vertrouw hetzoiezo niet met m'n garnalen dus is zou het niet doen.

Ik heb sepia bij de slakken, merg steen zou ik niet doen, dat veranderd de waarden ja, al genoeg narigheid mee meegemaakt in het vooral niet uit te proberen.
 
Nou iedereen, jammer nieuws
Appelslak appeltje (DE slak) is overleden aan ouderdom. Z'n schildje was intact en hij had zichzelf ingegraven. Hij stinkt naar Rotte ei dus echt dood...
Z'n schildje is helemaal dicht gegroeid. Dit is dus niet de oorzaak van het overlijden! Een appelslak kan dus helen.
 
Hij is overleden aan ouderdom, waterwaarden en alles nog getest.
Wie weet hoe lang hij heeft geleefd als ik niets had gedaan, 1miss 2weken? Nu leefde hij toch wel een maand of 3/4


Er komen nieuwe appeltjes maar eerst moet het weer wat warmer worden ;)
 

Terug
Bovenaan