Wat is er nieuw

appelslak en posthoornslak

• Onderwerp starter Onderwerp starter jejachmi
  • Startdatum Startdatum
J

jejachmi

Guest
hallo!!

poosje geleden dat ik hier ben geweest.

ik was genoodzaakt om mijn hobby in te krimpen in 2 nano bakjes.
natuurlijk is de aqua-ziekte ongenezelijk en ga ik toch weer naar 1 60.. maar omdat ik net nieuwe blauwe posthoornslakjes heb gekocht had ik een vraag.

ik heb appelslakken en die komen straks dus bij de posthoornslakken in. alleen ik heb volgens mij gelezen dat appelslakken de eitjes van de pothoornslakken eten.

nu zou ik wel graag nakweek van de blauwe posthoorn slakken willen omdat deze nog niet echt bekend zijn hier in nederland.

dus mijn vraag.

kunnen beide slakken kweken als ze bij elkaar inzitten?

alvast bedankt.
mvg jeffrey

De Posthoorn kweekt heel snel dus zelfs al zou een deel worden opgegeten dan nog denk ik dat het wel zal meevallen.
Overigens ken ik het fenomeen niet dat de Appels de eitjes opeten, maar wellicht klopt het hoor.
Had er hier anders weinig last van.

Denk toch dat je het risico loopt dat de ene soort de andere gaat verdringen..
Ik had een mooie populatie oranje posthoornslakken die in een half jaar tijd werd weggeconcurreerd door poelslakken- en puntslakken.
De ene soort plant zich nu eenmaal wat sneller voort dan de andere.. en eitjes (van elkaar) eten doen ze (bij mijn weten) allemaal.
Het zal waarschijnlijk daarvan afhangen, hoe snel planten posthoornslakken zich voort t.o.v. appelslakken.

oke.

ik heb verder geen andere slakken
jha van die hele kleintjes die tegen het raam aan zitten geplakt.

Ok, ik wist niet dat ze eitjes van elkaar eten. Dat ze elkaar wegconcurreren zou dan best kunnen.
dat zie je ook bv bij garnalen wel.

Maar ik verwacht dat de Posthoornslak zich wel staande houd als je een paar Appels erin hebt want de Posthoorn vermenigvuldigt zich erg snel.

shit. 2 stuks dood.
nog 1 over... hoop dat die beetje gaat kweken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan