Wat is er nieuw

appelslak en slijm

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Wellicht een hele domme vraag, maar ik heb net een nieuwe appelslak van een cm of 4 (me eerste).

Geeft zon slak slijm af? Ik zie als ik me zand opzuig, waar hij heeft gekropen, dat het klontjes zand zijn en op me borders waar hij overheen heeft gekropen zie je hele druipers bekleed met zand hangen.

Is dit normaal en heeft dit geen invloed op water waardes?

Michelle

Mij is het nog nooit opgevallen maar dat zou aan mij kunnen liggen hoor. Ik had ze dan ook op gewoon grind zitten.

Ik heb er nooit bij nagedacht, maar een gewone slak geeft volgens mij ook slijm. Kan er ook niets over vinden op het net.

Je zie het met het fijne zand heel goed. De sluiers grondelen erin dus dat zand vliegt alle kanten op. Op zich vind ik het niet storend maar ben benieuwd of dit wel normaal is en of dit invloed heeft op me water waardes want dan zal ik me schoonmaakprogramma moeten omgooien. Ik heb hem juist aangeschaft als hulp voor de schoonmaak van algen en bladresten.

Hoop dat er wellicht iemand wat meer weet van de slak en slijm. Verder oogt hij gezond en struint het hele aquarium door dus ziek zal hij niet zijn, denk/hoop ik.

Michelle

ik heb het nog nooit gezien zoals jij het nu beschrijft maar sluit het niet uit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan