Wat is er nieuw

Appelslak in aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter djella
  • Startdatum Startdatum
D

djella

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen mijn aquariumpje weer opgezet. Hij staat nu vol met hout en planten en ik vroeg me af, aangezien appelslakken een lagere eisen aan het water stellen, of ik er al een appelslak in kan doen? Om de rotte bladeren en andere dingen die nu nog op de bodem liggen alvast op te eten voordat ik er vis in doe? Daar wil ik nemaelijk nog even een weekje of twee mee wachten. En dan heb ik alvast een mooi beestje in mijn aquarium!

Ik hoop op een antwoord waar ik iets aan heb 🙂

Groetjes,

Jelle

Ik hoop op een antwoord waar ik iets aan heb????

Oke, wat komt er in de 2e-3e week?
Nee,dus, eerst je nitrietpiek afwachten.

Daar heb ik iets aan 🙂
Dank je wel, hoelang zou dat ongeveer duren?
Ik wil het rustig aan doen, eerst misschien een paar garnaaltjes.
En na nog een aantal weekjes, misschien wat kleine visjes zoals kardinaaltjes en dergelijke.

Garnaaltjes doe je meestal wel voor de vissen, maar garnalen zijn wel gevoelige diertjes. Voor je ze toevoegd moet je bak dus goed ingedraaid zijn. Ik zou ze daarom pas na een week of 5 toevoegen. Slakken kunnen net zo goed niet tegen de nitrietpiek, maar als deze voorbij is, ongeveer na 4 weken indraaien kun je deze al wel vast toevoegen 🙂

Thanks biologist!Ik heb inderdaad gelezen dat garnalen ook gevoelige diertjes zijn, dus dan wacht ik gewoon even een maandje voordat ik er wat in ga doen 🙂.. thanks allemaal!

djella zei:
Thanks biologist!Ik heb inderdaad gelezen dat garnalen ook gevoelige diertjes zijn, dus dan wacht ik gewoon even een maandje voordat ik er wat in ga doen 🙂.. thanks allemaal!

Je hebt aardig wat geduld nodig bij deze hobby 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan