Appelslak

  • Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum

A

AquariaManiak

Guest
hallo aquarianen,

Ik was van plan om een appelslak te nemen. mn bak is sws groot genoeg. Ik heb alleen vragen. Wat voor voer heeft ie nodig ? Word dat niet voor zn neus (tot hoever die een neus heeft) weggekaapt ? Hoe groot worden ze ? Zijn ze agressief of eten andere vissen ze ?
 
Ik voerde altijd spirulinatabletten en speciale sticks voor slakken. Die sticks zijn wel aan te raden, aangezien daar calcium inzit wat ze nodig hebben voor de opbouw van hun huisje. Bij mij aten de vissen wel een beetje van de tabletten. De sticks vonden ze niks aan. Er was dus altijd wel genoeg voor de slakken.

Die van mij waren aan het eind ongeveer 7 cm (voet+kop). Worden dus aardig grote beesten. Ik vond ze behoorlijk groot ogen in mijn 60cm aquarium.

Agressief zijn ze absoluut niet. Ze gaan gewoon hun ejgen gangetje. Je moet wel opletten dat andere vissen niet in hun voelsprieten gaan bijten, aangezien ze die nog wel eens aan willen zien voor wormpjes :D
 
Ik gaf ze hier regelmatig een plakje komkommer of en stukje broccoli, de overige bewoners (met uitzondering van de Ancistrus) blijven daar af.
 
hier krijgen ze alle verse groente die ik ook eet ik kook dat zonder zout na 10 minuten haal ik voor de dieren eruit wat zijn nodig hebben en dan doe ik er zout bij
 
Ik geef af en toe sla en komkommer en verder eten ze mee met de vissen.
 

Terug
Bovenaan