Wat is er nieuw

Appelslakken in vijver ?!?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Ik zit met een teveel aan appelslakken in mijn aquarium (eigen kweek) en zou er daarom graag een paar over zetten in mijn vijver. Vraag is alleen, vanaf welke watertemperatuur mag ik ze daarin zetten ?

Dat is nog effe te gaan dan, nu bedraagt dat nog maar 12�C en als ik de weersvoorspelling bekijk voor de komende 8 dagen zal dat nog niet al te vlug stijgen.

Misschien al bekend maar de reden dat de handel in deze slakken verboden is komt omdat deze slak een enorme plaag in de natuur is geworden,ook in Europa.
Nu zal het door de temperatuur in Nederland en Belgi� wel meevallen maar toch misschien iets om rekening mee te houden voor je deze diertjes in je vijver gaat zetten.

Inderdaad.. ik zou het dan ook niet doen.
Probeer ze te slijten aan aquariumhouders en voortaan de voortplanting in toom te houden 😉

In Spanje zijn ze een enorme plaag in de rijst velden. Dat is de reden dat ze in Europa niet meer verhandeld mogen worden.

Ook kruipen ze zo je vijver uit.

Ja in het artikel spreekt men ook van met directe ingang 😉.
Eigen kweek zal dan nog wel mogen want ook hier bij de lfs zitten ze nog volop.

wel eerst even het trosje een nacht in het water leggen weet je namelijk zeker dat ze niet meer uitkomen
mogelijke oplossing voor teveel in het aquarium is een grote curverbo minimaal 50 ltr daar een sponsfilter in knutselen en luchtpomp erbij op kamertemp zijn ze goed te houden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan