Wat is er nieuw

Appelslakken kopen?

Joey kempvis

Well-known member
Lid geworden
17 juni 2015
Hoi allemaal,

Ik krijg misschien binnenkort een 60 cm of heel misschien eentje van 80 cm. mijn vraag is nu of het verstandig is om slakken aan te schaffen om alles op te laten ruimen bv. Voedsleresten. In de andere bak heb ik ook nog een borstelneus (harnasmeerval). Ik ga alle andere vissen ook overplaatsen en dan gebruik ik die bak als quarantaine bak. Als ik slakken ga kopen zatik te denken aan appelslakken.

Natuurlijk ruimen ze troep op maar ze vervuilen zelf ook behoorlijk wel hoor.
Ik denk dat je ze moet nemen omdat je ze mooi vind. Je kan ook torenslakjes nemen. Die ruimen ook wel op en houden de bodem mooi luchtig. dat doet de Appelslak niet omdat die niet in de bodem kruipt.

Oke ik denk dat ik ze gewoon ga kopen, want ik heb ook wat kleine slakjes in mijn bak die het al redelijk schoon houden.

Maar moeten appelslakken in een groep gehouden worden want dan is mijn bak te klein.

Appelslakken houden je bak niet schoon, Moet je zelf doen.

Met 60 cm ,is dat nog te klein voor Al die vissen,die in de 40 cm zitten.

Ik heb 2 appels in een 60 cm, maar eentje kan ook. Ze ruimen wel dode bladeren enzo op maar vervuilen zelf ook behoorlijk.

je moet tellen dat er in een 60 cm 2 appels makkelijk passen in een 60 cm er wordt vanuit gegaan dat je 10 ltr water per slak zou moeten hebben maar men vergeet dan wel het visbestand ook nog

Ik heb 2 appelslakken in een 121*46*64, die hebben plaats over. Wou er in de toekomst nog 3 bij plaatsen maar deze week heb ik eitjes ontdekt van ze, als ze uitkomen hou ik er 3 en de rest doe ik naar de LFS.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan