Appelslakken paren ??


I

Immievis

Guest
Mijn appelslakken zitten heel vaak op elkaar soms wel een hele dag is dit paren??
 
Als het man en vrouw zijn is de kans heel groot inderdaad! ;)
 
Haha bedankt hoe gaat de paring dan
 
Kan jij googlen? Hoe paren appelslakken?
 
Gaan vrouwtjes ook op elkaar zitten en 2 mannetjes? En als het echt jongen en meisje is hoelang duurt het voordat ik eitjes heb
 
Ik had in de regel wel vrij snel een tros in de bak.
Dan duurt het nog vrij lang voordat ze uitkomen.
 
Ook beide geslachten kunnen op elkaar zitten danwel plakken. Het is maar hoe je het stelt.
Ze paren in en buiten het water om. De cocons aan eitjes komen vrij snel zoals "Jessicapilon" stelde. Ze worden in de regel boven het wateroppervlak afgezet en daar moet je ze ook laten. Doe je ze alsnog in het water dan kunnen de cocons week worden en komen ze veelal niet meer uit. En ze moeten niet al te dicht bij een hoge warmtebron zitten bijv. een tl-lamp want dan is de kans weer vrij groot dat ze te snel uitdrogen. Het opslaande condensvocht uit de bak is voldoende. Gemiddeld genomen komen ze na zo'n 1,5 tot 2,5 week uit. Echt een spreiding dus! De jonge slakken gaan zelf richting het water. Dus ze hebben er geen extra hulp bij nodig.
Ook de groei is vrij gestaag. Hoe meer vuil op de bijv. de bodem des te sneller groeien ze!

Grtz, "S"
 
Nou ja bij mij is het nu al 1,5 week bezig dat ze af en toe op elkaar zitten maar nog steeds geen eitjes??
 
Moeten nog gemaakt worden,he.

Bij mensen 1/2 uurtje plezier, 9 maanden wachten.

Paren NIET boven water.
Enne,De jonge slakken gaan zelf richting het water. Dus ze hebben er geen extra hulp bij nodig.
Ze vallen omlaag,in het water.
 
Nou Immievis,

Het kan prima zijn dat het bijv. 2 mannen danwel 2 vrouwen zijn. Want wat ik reeds eerder stelde kunnnen dezelfde geslachten ook op elkaar plakken hoor.

Nou Bertus, paren doen ze af en toe ook wel net buiten het water hoor. Ik heb het meermaals mogen aanschouwen. Maar het is idd wel zo dat het meerendeel absoluut in het water paren. Daarom stelde ik ook: in en buiten het water om.

Overigens Bertus, 't is wel heel erg specifiek, he.... een half uurtje plezier! :D Ahummm... LOL!

Grtz, "S"
 

Terug
Bovenaan